Kullanmadığınız telefonlara dikkat! O tarihten sonra hepsi kapanacak
Bu yıl içinde satılıp hiç açılmamış mobil cihazları olan kullanıcılar için geri sayım başladı. 31 Aralık 2025 tarihine kadar etkinleştirilmeyen telefonlar, kalıcı olarak kullanıma kapatılacak.
Teknolojinin hızla yenilenmesiyle birlikte, birçok vatandaşın eski telefonları çekmecelerde unutuluyor. Ancak bu cihazlar bir yıl boyunca hiç sinyal göndermediğinde, BTK düzenlemesi gereği IMEI numarası geçersiz hale geliyor. böylece telefon, tekrar açıldığında şebekeye bağlanamıyor. Mağduriyet yaşamamak için açma-kapama tekniği de yeterli olmayabilir.
Uzun lafın kısası çekmecede unuttuğunuz telefonlar ömür boyu rafa kalkabilir. Çünkü bir yıl boyu sinyal gönderilmeyen cihazlar 31 Aralık 2025'te kapatılacak.
İşletmeciler sürenin eskisi gibi 7 yıl olması gerektiğini söylüyor. Öte yandan IMEI’si askıya alınan cihazlar için ise e-Devlet üzerinden başvuru imkanı bulunuyor. Başvuruda cihazın gerçekten kullanıcıya ait olduğu doğrulandığında, IMEI yeniden tanımlanarak telefon kullanılabilir hale geliyor.