Hastanede bebek kayboldu iddiası

SAĞLIK

Mardin’in Nusaybin ilçesinde Devlet Hastanesi’nde doğum yapan bir kadının eşi, gebelik sürecinde yapılan kontrollerde eşine ikiz bebek denildiğini ancak doğumun ardından yalnızca bir bebeğin teslim edildiğini iddia etti. Mehmet Başak adlı baba, durumu hem polise hem de Sağlık Bakanlığı’nın şikâyet hattına bildirdiğini söyledi.

Nusaybin Devlet Hastanesi’nde doğum iddiası: “İkiz bebekten biri kayboldu”

Mardin’in Nusaybin ilçesinde Devlet Hastanesi’nde doğum yapan bir kadının eşi, gebelik sürecinde yapılan kontrollerde eşine ikiz bebek denildiğini ancak doğumun ardından yalnızca bir bebeğin teslim edildiğini iddia etti. Mehmet Başak adlı baba, durumu hem polise hem de Sağlık Bakanlığı’nın şikâyet hattına bildirdiğini söyledi.

“Ultrasonlarda ikiz denildi”

İddiaya göre, 5 Eylül 2025 tarihinde Nusaybin Devlet Hastanesi’nde doğum yapan Yüksek Başak, gebelik süresi boyunca farklı hekimler tarafından muayene edildi. Yapılan ultrason kontrollerinde ikiz gebelik olduğu bilgisini aldıklarını söyleyen baba Mehmet Başak, “Eşimin muayenesinde doktorlar bize defalarca ikiz bebek olduğunu söylediler. Son güne kadar bu bilgi bize aktarıldı. Ancak doğumdan sonra yalnızca bir bebek verildi” dedi.

“Önce erkek dediler, sonra kız bebek verdiler”

Doğum günü yaşananlara ilişkin konuşan Mehmet Başak, ameliyat sonrası doktorların önce kendisine erkek bebek müjdesi verdiğini, ardından kız bebek teslim ettiklerini öne sürdü. Başak, “Doktor önce erkek bebek dedi. Sonra içeriye girip kapıları kapattılar ve daha sonra bana kız çocuğu verdiler. Evrakları imzalamamı istediler ama kabul etmedim. Çünkü bize sürekli ikiz bebek olduğu söylenmişti” diye konuştu.

Image description

“Polise ve Bakanlığa şikâyet ettim”

Olayı şüpheli bulduğunu dile getiren Mehmet Başak, “Hem polise suç duyurusunda bulundum hem de Sağlık Bakanlığı’nın 184 numaralı hattını arayarak şikâyetimi yaptım. Doktorların ve hemşirelerin ifadeleri birbiriyle çelişkiliydi. Bir bebeğin ortadan kaybolduğunu düşünüyorum” ifadelerini kullandı.

İnceleme başlatıldı

Yaşanan iddianın ardından Nusaybin Emniyet Müdürlüğü’nün başvuruyu aldığı, Sağlık Bakanlığı’na da şikâyetin iletildiği öğrenildi. Konuyla ilgili resmi makamlarca inceleme başlatıldığı bildirildi.


Hastane yönetimi ise iddiaları yalanladı.

Image description

Image description