Kürtçe "Regaip Kandilin Mübarek Olsun" nasıl denir?
Kürtçede (Kurmancî) “Regaip Kandilin mübarek olsun” ifadesi şu şekilde söylenir:
“Regaîbê te bımbarek be.”
Biraz daha uzun ve yaygın kullanılan hâli ise:
“Şeva Regaîbê te pîroz û bımbarek be.”
(Regaip gecen mübarek ve hayırlı olsun.)
Örnekler:
Tüm Halkımızın Regaip Kandili Mübarek Olsun. = Qendîla Hemu Gele Me Ya Regaibê Bımbarek Be.
Hayırlı kandiller abi = Qendîla te bimbarek be kekê
Regaip Kandili mübarek olsun anne/baba/abla = Qendila Regaibe bimbarek be daye/yabo/xwuşkê
Editör: Neslihan Özkan