diorex
dedas

Her tavaf bir kurşun

Her tavaf bir kurşun

Eskiden kola içmeyin derdiler, İsrail malıdır. Her bir bardak kola bir kurşun eder ve o kurşun da Gazze’de bir Filistinliyi vurur. Şu markalı deterjanları kullanmayın derdiler. Bunun kârıyla İsrail bomba alıp Gazze’ye atıyor.  Mazlum olan Müslüman, zalim olan ise gayrimüslimdir” derdiler.  Bununla yetiştirildik ve kimse zalim Müslüman yönetici var diye düşünmez. Kaddafi’nin zalim olduğunu düşünmek istemez. Hasbel kader zalim olduğunu kabul etse bile zülüm ettiği halkın Müslüman olduğunu düşünmez.

Oysa hakikat öyle değil. Diktatör, Kral ya da her neyse dediğin zulmeder, çünkü bu onun tabiatı. Dolayısıyla inanan biri böyle bir durum karşısında tarafını belli etmeli. Zira zulme ses çıkarmayan da zalimdir. Öyleyse bir inanan zalimi ve mazlumu ayırt edip, mazlumun tarafını tutmalı. Haydi diyelim Libya konusu biraz çetrefilli, gerçi bilen biliyor menfaat çarkını. Ama Bahreyn konusu açık ve net. Halkın %70’ını teşkil eden Şiiler ikinci sınıf vatandaş olarak kabul ediliyor ve eziyet görüyorlar. Bu yıllardır böyle devam ediyor, çünkü yıllardır bu bizi ilgilendirmedi. Şimdi bu eziyet konusunda biraz daha ileri gidip daha fazla eziyet görmek istemeyen bu halka talebinde ısrar etmemesi için ateş ediliyor. Yetmedi komşusu Suudi Arabistan’dan  “Zalimler Arası İttifak” gereği yardım aldı. O da Bahreyn’e girdi ve önüne gelene de ateş etti.

Allah’ın Kur’anı Kerim’de "Zulmedenlere eğilim göstermeyin, yoksa size ateş dokunur...” ayetine rağmen Suudi savunabilir mi? Suudi’ye menfaati olan her hangi bir şey yapılabilir mi?

Eğer cevap “Hayır” ise bir inanan nasıl davranmalı? Ve bu konuda acele etmesinde yarar var. Çünkü şimdi biri çıksa “Hacca veya Umreye gitmeyin, Kabe’de bir tavaf için, Hac organizasyonu için ödediğiniz her lira bir kurşun olup Suudili bir asker tarafından bir Bahreynli Müslüman bir gence sıkılır” derse ne diyeceksiniz? Onun ne kadar haksız olduğunu nasıl anlatacaksınız? Hicaza gelen hacılardan Suudi devletinin para almadığını ve bu alınmayan paralarla silah satın alınmadığını ve bu satın alınmayan silahlarla Bahreynli Müslüman gence ateş eden askerin de ne Müslüman ne de Suudili olduğunu nasıl anlatacaksınız?

Yorumlar

Image
özgül eceabat
24.03.2011 / 14:55

hocam bunlar kendilerini Ali Şeriatinin "hac" kitabındaki gib hissediyorlar. bunlar aslında mahşerin provasından çok mimari azametin karşısında şaşan insanlar. <br>Hocam siz gerçekleri gösterdiğiniz müddetçe sizi engelleyecek hatta sırf gerçekleri anlattığınıız için Allaha havale edecek Alhhtann uzak insanlarla karşılaşacaksın. unutma hocam ancak meyve veren ağaç taşlanır.

Image
aslı beyaz
24.03.2011 / 14:49

sait bey bunları dile getirdiğine ne kadar sevindiğimi bilemezsiniz.<br>daha geçen ailem ümreye gitti. iki gün önce ailemi aradım bana kabede olduklarını söylediler. o an televizyondada suuaskerlerinin nasıl bahreynlilere ateş ettiğini gösteriyordu. artık neyi kast ettiğinizi anlıyorum. körü körüne ibadet bu olsa gerek oysa bana müslümanlılık denince duyarlılık akla gelir diye öğretmişlerdi. ben islamı toplum dini olarak düşünüyordum. Oysa müslümanlar tam bireyselleşmişler. her biri devekuşu misalı başını toprağa gömmüş ve diğerinin derdinden habersiz. Müslüman diğer müslümanlardan sorumludur.

Image
ahmet arlı
24.03.2011 / 08:31

hocam yazınızı beğendim.<br>yine parmağınızı şeytanın gözünden esirgemediniz<br>siz daha evveel ankarada yazmıyormuydunuz<br>ne arıyorsunuz mardinde?

Image
ali ozay
23.03.2011 / 20:23

sait kardeş bugün yazınızı defa okudum.<br>haklısınız. boşverin ucuz eleştirileri. gözleri var ama görmüyorlar. <br>körü körüne ibadet ediyorlar.<br>görebilseydiler bu halde olmazdılar.<br>hocam kör göze parmağını soktuğuna üzülme.

Image
ahmet mete
23.03.2011 / 20:12

kardeş hatalın<br>Mehmet Eren verdiğin parayla silahın alınmasında hiç mi üzülmüyorsun.<br>sen tavaf yapasın diye başkaları ölsün mü?<br>başkasına zülüm üzerine hiç ibadet olur mu?<br>sait kardeşin yaptığı ibadeti küçümsemek değil, ama<br>senin yaptığın tipik müslüman duyarsızığı.

Image
Mehmet Eren
23.03.2011 / 00:30

Müslümanların Brilik ve beraberlik ruhlarını hayata geçirdiği, insanlığın doğuşunun er an canlı yaşandığı bu kutsal harekete böyle basit bir yaklaşım karşısında sadece Allah Islah Etsin diyorum. İbadetler hele mahşerin provası hac ibadeti günlük siyasi meseleler nedeniyle gereksiz gösterilme yaklaşımını şiddetle kınıyorum. Danimarka zihniyeti bu.

Image
ahmet mete
22.03.2011 / 20:53

hocam o kadar gerçekçi olmanıza gerek yok.<br>siz bir yazıyla onları uyandıracağınızı mı sanıyorsunuz?

Image
ahmet ünsal
22.03.2011 / 14:49

haklısın hocam. diyanet verdikleri paralarla kaç masumun öldürüldüğünü bir bilseler. <br>oysa hicazda taze bir otu koparmak bile yasakken, gelenlerin paralarıyla silah almak, bir müslüman için hala utanç kaynağı değilse,<br>yapabileceğinz bir şey hocam.

Yorum Yaz