diorex
dedas

“Allah Rahmet Eylesin” denir

“Allah Rahmet Eylesin” denir

Onu bunu bilmem ama bir Müslüman öldüğünde arkasından “Allah rahmet eylesin” denir. Bu gün Usame bin Ladin’in ölümü birçok ajans tarafından bas bas bağırılarak yayınlandı. Büyük olasılıkla da ölmüştür ve ölmüşse de arkasından bir Fatiha okunur, rahmet dilenir Allah’tan. Ama gördüğüm kadarıyla ülkemin insanları bu adamın öldürülüşünden memnunluk duyuyor, sanki büyük bir düşmanı biz yenmişiz gibi.

Öncelikle eğer bir büyüklük varsa o da Usama bin Ladin’edir. Tek başına devasa bir örgüt kurdu, olsun arkasında cia varmış, mossad varmış. Olsun arkasında hepsi olsun ama yine de küresel bir örgüt kurmak bir büyüklük ister, küçük kafaların yapabileceği bir örgütlenmenin değildir el Kaide.

Eğer bir büyüklük varsa muhakkak ki karşısında bir küçüklük de vardır, çünkü her şey zıddıyla kaimdir. Her ne kadar Amerika onu yakalamak istemiyormuşsa da yıllarca Amerika’nın burnu sürtülebilmişse sanırım bu Amerika’nın büyüklüğünü göstermiyordur. Koca devlet Amerika gidip Usame’yi bulacak, vuracak ve balıklara yem olsun diye denize atacak.

Bu hikâyeye inanmak için biraz balık olmak gerekir, sanırım en son onun kimlik kontrolünü de denizdeki balıklar yapmıştır. İnsan hiç can düşmanını denize atar mı? Hiç mi teşhir etmez? O olduğu ne malum? Fotoşoplu bir ceset resmi tespite yeter mi? Ne bayram ne seyran, Amerika niye bu adamı buldu da vurdu? Yıllarca Afganistan’da aradığı adamı nasıl da Pakistan’da bulup vuruyor? Demek ki bu işin altında bir çapanoğlu var ve bu çapan Amerika’nın kendisi çünkü Amerika Afganistan ve Irak’tan sonra tekrar bataklığa saplandı ve kaybettiği prestijini geri kazanmak istiyor.

Ama bunu yapmaya çalışırken de Libya’da NATO kirli savaşa girdi, Kaddafi’nin sarayını bombalayıp torunlarını öldürdü. İnsansız uçaklarla önüne geleni vuruyor, hatta sivil veya muhalifleri bile ayırt etmiyor, çünkü Amerika’nın derdi muhaliflere özgürlük değil. Gerçi NATO bunu hep yapıyordu ama bu defa yanında Türkiye de var, o öldürülen çocukların kanı bizim elimize de bulaştı. Diğer yandan Yemen’de sular durulmuyor, Bahreyn’de hala Suudi askerleri muhaliflere ateş ediyor, bir de Suriye bu kervana katıldı.

Ama Amerika bunu gördü. Bu kadar masrafı bir çılgını koltuğundan etmek için ta Akdeniz’e gelmedi ve bu hesapları yaparken kabağın kime patlayacağını da hesapladı muhakkak. İşte burada Usame bin Ladin devreye giriyor. Sözüm ona Usame öldürüldü ve hemen ertesinde intikam davulları vurulmaya başlandı. Amerika savaşı yerinde yapmak istediğinden artık tüm saydığım bu ülkelerdeki el Kaide hücrelerini vurmak için asker çıkarabilir. Ve bu olurken korkarım Türkiye Amerika’nın yanında olacaktır bir NATO üyesi olarak.

Yorumlar

Image
perikles
09.05.2011 / 18:08

mükkemmelsiniz hocam

Image
mehmet ikbal
06.05.2011 / 18:10

arkadaş bunun nedeni amerikanci müslümanlıktır. çünkü amerikancvari hayat tarzımısı değiştirmemiz gerekir eğer islama yaklaşırsak. bunu da amerika istemez. zaten bunun iin ılımlı islamı çıkardı ya. amaç islami yaşam tarzını bozmak, çürütmek. bunun için de okyanus ötesinde kendi hocasına ev sahipliği ediyor. onunla türkiyedeki müslümanları yozlaştırıyor.

Image
ahmet özyurt
06.05.2011 / 11:16

hocam papa bile bir insanın ölümüne üzülürken, bizim müslümanların bundan memnunluk duyması utanç verici. bize göre bir müslüman bir hristiyandan daha onurluı, daha anlayışlı ve daha saygılı olmalı. utanmadan alenen memnuniyet duyduğunu ifşa etmemeli. <br>ona eli kanlı katil diyenler ne imandan ne de dünya siyasetinden haberdar. utanmasalar obamayı osamaya tercih edecekler. <br>yazık, yazık

Image
Akif Ünver
05.05.2011 / 22:51

cesur yürek kardeş haklısın, ama gel görki yine aynı sayfada eyüp özder de usame'nin eli kanlı biri olduğu için rahmeti bile esirgiye biliyor. allahın rahmetini ona fazla görüyor. bu da onun ölümünden memnunluk duyuyor. acaba müslümanlar mı artık daha da duyarsızlaştı yoksa 11 eylülde yıkılan küleler kalplerimizdeki imanmıydı. <br>ben bu adama saygı duyuyorum. sempatimin olup olmaması önemli değil ama silahsız bir adamı infaz edip ardından denize attıktan sonra bundan memnunluk duyan müslümanlardan uzak durmak benim imanımın şartı oldu.

Image
CESUR YÜREK
04.05.2011 / 23:10

Vatikan Sözcüsü Kardinal'in açıklaması herşeye yeter diye düşünüyor ve bunun bie Müslüman'ın ağzından çıkmamış olmasına üzülüyorum.<br>İşte Kardinal'in Üsame Bin Ladin'in vefatı ile ilgili açıklaması;<br>"GERÇEK HRİSTİYAN HİÇ BİR İNSANIN ÖLÜMÜNE SEVİNMEZ"

Image
eyüp özder
04.05.2011 / 23:05

Mehmet Sait bey, böyle internet stelerinde Hasan Cemal pozu vermekle olmaz. Bir çok masumun kanında eli olanlara rahmet dilemek sanamı kaldı? Böyle düşünce adamı havası olmamış pek. Dünyayı kurtaracağına önce kendini, halkını kurtarmaya çalışsan daha iyi olacak. Yerel sitelerde dünya meseleleri çok inandırıcı değil

Image
metin korkmaz
04.05.2011 / 16:51

haklısın kardeş <br>utanmalıyız kendimizden. kalkpta bir müslümanın ölümünden memnuniyet duymak o müslümanın imanından şüphe duymak gerekir.<br>başkasını bilmem ama bana göre o bir şehittir. bir şehidin arkasından da gülmek, eğlenmek yakışmaz. başımızı yasını tutmalıyız.

Image
güliz aktepe
04.05.2011 / 09:18

hocam bizi utandırdınız. bu adamı bir müslüman olarak düşünmemiştim, basın hep terörist usama olarak tanıttı. oysa onun da bir müslüman olabileceği aklıma gelmedi. ozaman bir müslümanın arkasından ancak fatiha okunur.

Image
Fahri ÇAKAR
03.05.2011 / 11:11

Allah rahmeti layık olanın üzerine olsun. Sayın yazar, güzel noktalara değinmiş.<br>Benim başka bir bakışım var:<br>Misyonu bitmiş bir görevlinin (misyoner demek istemiyorum, aynı anlamda olsa da birileri başka anlama çekmek isteyebilir) jubilesi yapıldı sanki.<br>Mardin'e, Mardinliye ve Mardin Life'a sevgilerimle

Image
a.mete
03.05.2011 / 10:27

bir tek amerikaya karşı durabildiği için bile arkasından sessizce saygı duymalıyız.

Image
Hasan Hadi
03.05.2011 / 00:12

Bin Ladin'in öldürülmesi bir istisnadır ve unutmayın ki istisnalar El-Kaide'yi bozmaz.

Yorum Yaz