akademi
dedas

Sezuan'ın İyi İnsanı - Bertolt Brecht Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Sezuan'ın İyi İnsanı kimin eseri? Sezuan'ın İyi İnsanı kitabının yazarı kimdir? Sezuan'ın İyi İnsanı konusu ve anafikri nedir? Sezuan'ın İyi İnsanı kitabı ne anlatıyor? Sezuan'ın İyi İnsanı PDF indirme linki var mı? Sezuan'ın İyi İnsanı kitabının yazarı Bertolt Brecht kimdir? İşte Sezuan'ın İyi İnsanı kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi...

  • 05.06.2022 13:00
Sezuan'ın İyi İnsanı - Bertolt Brecht Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Kitap Künyesi

Yazar: Bertolt Brecht

Çevirmen: Adalet Cimcoz

Yayın Evi: İzlem yayınları

İSBN: ---

Sayfa Sayısı: 151

Sezuan'ın İyi İnsanı Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

Sezuan'ın İyi İnsanı Alıntıları - Sözleri

  • Ne biçim dünya bu? Her yanda sefalet, bayağılık, pislik! Doğayı da katletmişler. Güzelim ağaçları tellerle idam etmişler. Dağların ötesinde duman bulutlarından göz gözü görmüyor. Gök gürültüsünün yerini top sesleri almış. Bütün bunlar arasında paçasını kurtarabilen tek kişiye rastlamadık.
  • Ey mutsuzlar! Kardeşlerinizi boğazlıyorlar, göz yumuyorsunuz. Çığlıklar duyuluyor, ama siz susuyorsunuz. Aramızda dolaşıp kurbanını seçiyor zorbanın teki, Sessiz kalırsak bize dokunmaz diyorsunuz. Bok yiyorsunuz! Ne tuhaf yer burası, sizler nasıl insanlarsınız! Haksızlık varsa bir yerde eğer ayaklanmalı insan. Ayaklanma olmuyorsa batsın o şehir yerin dibine. Yansın bitsin, kül olsun karanlıklar basmadan!
  • Ey mutsuzlar ! Kardeşinizi boğazlıyorlar, siz göz yumuyorsunuz. Çığlıkları duyuluyor ama siz susuyorsunuz. Aranızda dolaşıp kurbanını seçiyor zorbanın teki Sessiz kalırsak bize dokunmaz diyorsunuz. Bok yiyorsunuz ! Ne tuhaf yer burası, sizler nasıl insanlarsınız ! Haksızlık varsa bir yerde eğer, ayaklanmalı insanlar. Ayaklanma olmuyorsa, batsın o şehir yerin dibine, Yansın bitsin, kül olsun karanlıklar basmadan !
  • "Zaman yapar her şeyi, zaman yıķar..."
  • Neden tankları, topları yok Tanrıların Zırhları, bomba uçakları, denizaltıları? Yok etsinler kötüleri, korusunlar iyileri! Böylesi daha iyi olurdu hepimiz için.
  • İyi diyebileceğimiz insanlara rastladık ama onlarda insanca yaşamıyorlar.
  • İnsan mı değişmeli, dünya mı yoksa? Başka tanrılar mı olmalı? Ya da hiç mi olmasın tanrı! Şaka değil, gerçekten fırlatıp atılmışız! Tek çıkar yol bu karmaşada: Siz kendiniz düşünün bütün bunları, Ne türlü yardım etmeli ki iyilere bu dünyada Doğru dürüst yaşayabilsin ömrü boyunca.
  • Ey mutsuzlar! Kardeşinizi boğazlıyorlar, siz göz yumuyorsunuz. Çığlıkları duyuluyor ama siz susuyorsunuz. Aranızda dolaşıp kurbanını seçiyor zorbanın teki. Sessiz kalırsak bize dokunmaz diyorsunuz. Bok yiyorsunuz!
  • Zaman yapar her şeyi, zaman yıkar.
  • ...kadın: (fısıldar) ''amacaoğlu desene!'' shen te: (gözleri önde, usulca) ''bir amcaoğlum var''... ....
  • Ey mutsuzlar! Kardeşlerinizi boğazlıyorlar, göz yumuyorsunuz. Çığlıklar duyuluyor, ama siz susuyorsunuz. Aramızda dolaşıp kurbanını seçiyor zorbanın teki, sessiz kalırsak bize dokunmaz diyorsunuz. Bok yiyorsunuz! Ne tuhaf yer burası, sizler nasıl insanlarsınız! Haksızlık varsa bir yerde eğer ayaklanmalı insan. Ayaklanma olmuyorsa batsın o şehir yerin dibine. Yansın bitsin, kül olsun karanlıklar basmadan!
  • Hâlâ iyi insanlara rastlayabiliriz. Her an karşımıza çıkabilirler.
  • İnsan mi değişmeli, dünya mı yoksa?
  • "İnsan acı çekerek arınır!"

Sezuan'ın İyi İnsanı İncelemesi - Şahsi Yorumlar

Uzun zamandır okuduğum hiç bir kitap beni bu kadar düşündürmemişti. Zıtlıklar, ironiler, ucu açık parsellenmis cümleler... Öncelikle eser hakkında kısa bir özet vermek istiyorum. Eserimiz tanrıların iyi insan bulmak için yeryüzüne inmesiyle başlıyor. Tanrılar; " yeterli sayıda insanca yaşamayı bilen insanlar bulunduğu taktirde, dünya olduğu gibi kalabilir." düşüncesiyle şehir şehir gezmeye başlıyorlar. Sezuan şehrinde bir sucuya rastlamalarıyla olaylar silsile halinde gelmeye başlar. Bütün şehir yıllardır bulundukları durumdan kurtulmak için tanrıları beklemektedir. Fakat tanrılar geldiği zaman herkes türlü bahanelerle tanrıları ağırlamak istemez. Çünkü; şehirde yaşayan halk fakir, sefildir. Bir kısmı ise inançlarını o kadar kaybetmiştir ki gelenlerin tanrı olduğuna bile inanmaz. Sonunda tanrıları ağırlamayı Shen The adında bir hayat kadını kabul eder. Tanrılar sonunda yüzyıllardır aradıkları iyi insanı bulduklarını düşünürler. Shen Te tanrılara hayat kadını işini yapmak istemediğini ama geçim sıkıntısından ötürü bu işi yapmaya mecbur kaldığını ve bundan dolayı insanlara iyilik yapamadığından bahseder. Yaptığı mesleğe rağmen Shen Te iyi insan olarak adlandırılır. Böylece yazar hayat kadınlarının kötü kadın olduğu imajını bu şekilde okurun gözünde yavaş yavaş silmeye başlar. Tanrılar, Shen Te'ye iyiliğinin karşılığı olarak ona biraz gümüş para bırakır. Shen The bu parayla tütün dükkanı satın alır. İşte ironi tam burada başlar. Dükkana her gelen Shen Te'ye şükür edeceğine zamanla bencilleşerek Shen Te'nin onlara bakmadığından yakınmaya başlar. Çalışma, yardımlaşma, emek sarffetme gibi kavramlar silikleşmeye başlar. Hazıra konma, eldeki mevcut iyiliği sonuna kadar sömürmeye başlayan bir düzen başlar. Kitapta bütün bu olayların içinde, tanrılar tarafından söylenen sürekli slogan haline gelen bir cümle mevcuttur. "İnsanın durumu kötüleştikçe iyi insan olduğunu daha çok ortaya çıkarır. İnsan acı cekerek arınır." Bu yüzden; iyi insanlar sürekli acılarla ve yoksullukla sınanır ve iyi insan daima bir çıkış yolu bulur... Kitapta hayat kadını bir insanın iyi insan olarak lanse edilmesi yazarın bilindik tabuları yıkması bakımından son derece düşündürücü. İnsanlara elçi olarak gönderilen "varoluş meleği"nin bile sömürüldüğünün gözler önüne serilmesi vicdanen körleşmiş bir toplumu simgelemektedir. Biraz daha derinleştirilirse tanrıların iyi insanlara türlü türlü ağır yükler yüklediğini bütün bunları bilmelerine rağmen yasalarından ödün vermediklerini gözler önüne sermektedir. Bu da okuyucuda tanrıların kanunlarını ve adeletlerini sorgulamalarına sebep oluyor. İyi insan kavramı, tanrının merhameti kavramı okurda havada bırakılmıştır. Hiç bir şey net değildir. Netlik tanrılara değil okuyan okurların zihinlerine bırakılmış... Okur için zihin pasını atması bakımından farklı bir bakış açısı olabilir. Önyargılarınızı askıda bırakarak okumanızı tavsiye ederim. (Meryem)

Ne demektir iyi insan? Ya da nasil iyi insan olunur? Ve bizler ne kadar iyiyiz? Diye siz düşünedurun bende biraz kitaptan söz açayım :) Shen te Sezuan da yaşayan bir genç kız. İnsanlara yardım etmekten çekinmeyen, iyiliği bir görev olarak kabullenmiş biri. Wang adında bir su satıcısı, 3 Tanri'nin gökten indiğini kalacak yeri olmadığı için yer araması sebebiyle Shen te'nin kapısıni çalıyor. Shen te den önce çalinan kapılar hep geri çevriliyor. Shente de kabul ediyor Tanrıların onunla kalmasını ama birtakim karışıklıklar sebebiyle Wang kızı yanlış anlıyor ve onun kaçtığını düşünüyor ve Tanrılarin yüzüne bakamam diyerek oradan uzaklaşıyor. Tanrılar da Shen te nin bu iyi tavri karşısında dünya da bir tane de olsa iyi insan olduğu kanısına vararak onu ödüllendirip bir tütün dükkanı alacak kadar zengin ediyorlar. Ve "Sezuan' in iyi insanı iyilik yapmaya devam et, hoşçakal "diyerek oradan uzaklaşıyorlar. Ve sonrası ise Shen te'nin tütün dükkanı sahibi olmasi ile ardi arkasina gelişen olaylarla dolu. Shen te Sezuan'ın iyi insanı... Peki biz kendimizin ve çevremizin iyi insanı mıyız? Bence iyi insan demek? İçinde kötülük yapacak cevheri taşımamak demektir. Nasil iyi insan olunur? Görüp, bakip, algılayıp, düşünerek, vicdani muhasebe yaparak belki de. Ve bizler ne kadar iyiyiz? "Fayda" kavramına hizmet ettiğimiz sürece. İyi okumalar olsun :) Sizde 1000K nın iyi insani olun ve ömrünüz yettiğince kitap okuyun. (K.)

Sezuan'ın İyi İnsanı PDF indirme linki var mı?

Bertolt Brecht - Sezuan'ın İyi İnsanı kitabı için internette en çok yapılan aramalardan birisi de Sezuan'ın İyi İnsanı PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan çoğu kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF'leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Bertolt Brecht Kimdir?

Bertolt Brecht, kısaca Bert Brecht. Asıl adı Eugen Berthold Friedrich Brecht (d.10 Şubat 1898 Augsburg - ö.14 Ağustos 1956 Berlin) 20. yüzyılın en etkili Alman şairi, oyun yazarı ve tiyatro yönetmeni olarak nitelendirilir. Eserleri uluslararası alanda da saygı ile kabul görmüş ve ödüllendirilmiştir. Daha önce Erwin Piscator tarafından adı konulan epik tiyatronun, diğer bir deyişle "Diyalektik Tiyatro"nun kurucusudur. Brecht kendisini (Walter Benjamin'e söylediği gibi) "komünist" olarak tanımlar.

Bertolt Brecht Kitapları - Eserleri

  • Üç Kuruşluk Roman
  • Seçme Şiirler
  • Cesaret Ana ve Çocukları
  • Halkın Ekmeği
  • Kafkas Tebeşir Dairesi
  • Bay Keuner'in Öyküleri
  • Sezuan'ın İyi İnsanı
  • Üç Kuruşluk Opera
  • Aşk Şiirleri
  • Yarının Büyüklerine Şiirler
  • Galileo Galilei - Dostlar Tiyatrosu
  • Me-ti
  • Ya Hep Beraber Ya Da Hiçbirimiz
  • Aşk Hep Yeni Başlar
  • Saf Şiir Yoktur
  • Epik Tiyatro
  • Bütün Oyunları - 1
  • Bütün Şiirleri 2
  • Öğrenmenin Övgüsü
  • Tiyatro için Küçük Organon
  • Şvayk'ın Hitler'le Tarihi Karşılaşması
  • Bütün Oyunları - 7
  • Bütün Oyunları - 5
  • Bütün Oyunları - 2
  • Sofokles'in Antigone'si
  • Oyun Sanatı ve Dekor
  • Bütün Oyunları - 3
  • Mahagonny Kentinin Yükselişi ve Düşüşü
  • Faşizm Irkçılık Ayrımcılık Yazıları
  • Carrar Ana'nın Tüfekleri - Denize Giden Atlılar
  • Bütün Oyunları - 4
  • Sosyalizm İçin Yazılar
  • Turandot ve Aklayıcılar Kongresi
  • Bertolt Brecht'ten Öyküler
  • Faşizm Yazıları
  • Bütün Oyunları - 8
  • Bütün Oyunları - 6
  • Günlükler 2 (1941-1955)
  • Canavar
  • Julius Caesar
  • Anti-Faşist Şiir ve Faşizm
  • İki Mültecinin Konuşmaları
  • Brecht'in Güncesi
  • Günlükler I
  • Bütün Oyunları - 9
  • Bay Julius Caesar'ın İşleri
  • Makinaların Türküsü
  • Life of Galileo
  • Sanat Üzerine Yazılar
  • Sosyalist Gerçekçilik ve Toplum
  • Oyunculuk Sanatı ve Dekor
  • Bir Yolculuk Hikayesi
  • Ne Diye Ansınlar Adımı
  • 100 Gedichte
  • War Primer
  • Dostlara Mektuplar
  • Deneysel Tiyatro-İki Oyun
  • Bütün Oyunları 11
  • A Respectable Wedding and Other One Act Plays
  • Radyo Kuramı ve Sinema Üzerine
  • The Threepenny Opera
  • Karanlık Zamanlar
  • Bütün Oyunları - Cilt 10

Bertolt Brecht Alıntıları - Sözleri

  • Otuz beş yaşındayım , soyluluk unvanım yok ,taşınmaz malım yok ,ticaretle hiç mi hiç uğraşmadım ..hiç kimseyi sömürmedim . (Saf Şiir Yoktur)
  • Yoksulların cesarete ihtiyaçları vardır. Neden? Çünkü onlar partiyi baştan kaybetmiştir. Onların durumunda biri için sabah erken kalkmak bile cesaret ister. Ya da savaş zamanı saban sürmek kolay mıdır? Hatta çocuk yapmaları bile onların cesur olduğunu gösterir çünkü hiçbir umutları yoktur bu dünyadan. (Cesaret Ana ve Çocukları)
  • Bir insana yapılacak en büyük iyilik ona iyilik sunmak değil, onun iyilik dilenecek hale gelmesine fırsat vermemekti. (Ya Hep Beraber Ya Da Hiçbirimiz)
  • Ağlama hiç, çünkü dünya bu hali ile değmez gözlerinden akan yaşa. (Şvayk'ın Hitler'le Tarihi Karşılaşması)
  • Evet, bize deniyor ki bencil olmayın ve elinizde ne var ne yok paylaşın. İyi ama elimizde hiçbir şey yoksa ne olacak? (Cesaret Ana ve Çocukları)
  • Her yıl eylül ayında, okullar açılırken Kenar mahallelerin kadınları Kırtasiyecilerde sıra olurlar Ve defter kitap alırlar çocuklarına. Umutsuzca bulup çıkarırlar son kuruşlarını Eskimiş cüzdanlarından ve sızlanırlar Bilim ne kadar pahalı diye. Bilmezler oysa ne kadar kötüdür çocuklarına layık görülen bilim. (Yarının Büyüklerine Şiirler)
  • İnsanlar, başlarına gelen felaketlerde, kendileri dışında herkesi suçlarlar .. (Bertolt Brecht'ten Öyküler)
  • Heitler!Moskova ya ileri! (Şvayk'ın Hitler'le Tarihi Karşılaşması)
  • “Böyle gelmiş ama, böyle gitmez” (Galileo Galilei - Dostlar Tiyatrosu)
  • Düşünce şapka değildir ki her kafaya uydurulsun. (Bütün Oyunları - 1)
  • Sokakta yatarken evsiz barksızlar Nasıl olur da Adaletin sesi evlerden gelir? (Yarının Büyüklerine Şiirler)
  • Kimin konuştuğu,ne dediği pek önemli değil. Dil herkesin ortak malı ve insanların tek bir birlik haline gelmelerini engelleyen,bize ne kadar zararlı görünürse görünsün,dil farklılıkları değil,söz gücünün afaroz edilmesidir. Bir nesneyi görmenin,onu tanımlamanın bin yolu olduğunu,aşkı,kıvancı ve acıyı dile getirmenin bin yolu olduğunu,yaşam ağacının tek bir dalını bile kırmadan anlaşmanın bin yolu olduğunu biri söylemeye kalksa hemen ona deli derler. Dokunulmaz olduğunu bilmediği bir toplulukta yakınmaya ya da şakımaya kalkan kendi halindeki bir sesin söylediklerini ortaya koyan,yorumlayan,ona tercüme olan kim varsa delidir,yararsızdır,cehennemliktir. (Saf Şiir Yoktur)
  • “İnanç nerede bir asır boyunca oturduysa şimdi orada şüphe oturuyordur.” (Ya Hep Beraber Ya Da Hiçbirimiz)
  • Aş umduk, taş yedik. Mide zil, surat rezil. (Cesaret Ana ve Çocukları)
  • İKİNCİ AVUKAT Efendim, aşk nedir? İnsan niçin âşık olur? Biri bir insan bulur ve ona Âşık olur. Öteki ise âşık olmak ister ve Bunun için kendine bir insan arar. Böylece Biri sevgilisine âşıkken öteki Aşkı sever. İşte ben birine kader derken Ötekine şehvet derim. (Bütün Oyunları - 5)
  • Kader kıstırmış onu dört duvar Sözlerini bir duyan olur mu? Ölünce nerede diye sorarsanız Şaraplar içersiniz adına. Ama yaşarken boş bakarsınız Bir son verin artık acılarına (Bütün Oyunları - 2)
  • Yoksullar yurdundaki adam, öğren! Hapishanedeki adam, öğren! Mutfaktaki kadın, öğren! Babalık, öğren! Yönetimi kendi eline almak zorundasın. Yersiz yurtsuz avare, ara bul okulu! Soğuktan buz kesen, bilgi edin kendine! At pençeni kitaba, açlıktan ölen: Bir silahtır o. Yönetimi kendi eline almak zorundasın. (Öğrenmenin Övgüsü)
  • . iş köle olmamakta, yoksa çalışmak zor değil. . (Halkın Ekmeği)
  • Gözlüyorsan, bakıyorsan Kendini de suçluyorsan Vicdanın var derinde (Bütün Oyunları - 3)
  • Yelden korkma, Michel. Bu zavallı şeytanın zararı kendine. Bulutları sürükler durur, ama en çok da kendisi üşür. (Kafkas Tebeşir Dairesi)

Yorum Yaz