Seyla Benhabib kimdir? Seyla Benhabib kitapları ve sözleri
Yazar, Felsefeci, Öğretim Görevlisi Seyla Benhabib hayatı araştırılıyor. Peki Seyla Benhabib kimdir? Seyla Benhabib aslen nerelidir? Seyla Benhabib ne zaman, nerede doğdu? Seyla Benhabib hayatta mı? İşte Seyla Benhabib hayatı...
Yazar, Felsefeci, Öğretim Görevlisi Seyla Benhabib edebi kişiliği, hayat hikayesi ve eserleri merak ediliyor. Kitap severler arama motorlarında Seyla Benhabib hakkında bilgi edinmeye çalışıyor. Seyla Benhabib hayatını, kitaplarını, sözlerini ve alıntılarını sizler için hazırladık. İşte Seyla Benhabib hayatı, eserleri, sözleri ve alıntıları...
Doğum Tarihi: 1950
Doğum Yeri: İstanbul
Seyla Benhabib kimdir?
Seyla Benhabib, İstanbul doğumludur. Yale ve New Haven Üniversiteleri'nde çalışarak doktorasını 1977'de tamamladı. ABD Yale Üniversitesi'nde profesördür. Siyaset bilimi ve felsefesi alanında çalışmaktadır. Önemli eserleri: Situating the Self: Gender, Community and Postmodernism in Contemporary Ethics (1992), The Reluctant Modernism of Hannah Arendt (1996), Feminist Contentions: A Philosaphical Exchange (J. Butler, N. Fraser ve D. Cornell'le birlikte, 2002), The Claims of Culture. Equality and Diversity in the Global Era (2002), The Rights of Others. Aliens, Citizens and Residents (2004).
Seyla Benhabib Kitapları - Eserleri
- Çatışan Feminizmler
- Modernizm, Evrensellik ve Birey
- Ötekilerin Hakları
- Buhran Çağında Haysiyet
- Eleştiri, Norm ve Ütopya
Seyla Benhabib Alıntıları - Sözleri
- Marx'in yazılarının bütününde akıp giden çift yönlülüğü, bir yanda kapitalizmin "tamamlanısı", öte yanda "biçim değistirmesi" arasındaki gerilim olusturur. Marx, Genç Hegelciler ile ilgili erken elestirisinden bu yana, toplumun kurtulus projesini hem radikal demokrasinin kurulusuyla burjuva devrimleri mirasının tamamlanısı, hem de devlet ve sivil toplum ayrımının ortadan kaldırılısıyla bu mirasın biçim değistirmesi olarak tahayyül eder. (Eleştiri, Norm ve Ütopya)
- Vatandaşlar ancak, insan haysiyetine ve özerkliğine yaraşır hayatlar sürdürmeleri için gerekli bir dizi hakka ve yetkiye eriştikleri ve bunlardan yararlandıkları takdirde, kendilerine eşit değerde özgürlük verilmesi durumu gerçekleşebilir. (Ötekilerin Hakları)
- Kimsenin acı çekmesine neden olma. (Modernizm, Evrensellik ve Birey)
- Temel haklar ya da insan hakları, bireysel özerkliğin uygulanmasını mümkün kılan koşullardır (Ötekilerin Hakları)
- Weberci anlamda “hayalden uyanmış bir evren”de çekişme halindeki değerler, sadakatimiz için feryat ediyor (Ötekilerin Hakları)
- Bizler rasyonel doğmayız; toplumsallaşma ve kimlik oluşumunun olumsal süreçleri yoluyla rasyonelliği ediniriz. (Modernizm, Evrensellik ve Birey)
- Özgürlüğünüz yalnızca, tüm insanlar için eşit derecede geçerli, karşılıklı olarak ve genel anlamda gerekçelenebilir normlar yoluyla sınırlandırılabilir. (Ötekilerin Hakları)
- Eski Roma ve Yunan’da özgür kılınan kölelerin taktıkları başlık, bir özgürlük ve cumhuriyet simgesi olarak Fransız Devrimi sırasında kadınların temsilinde görülmüştür (Ötekilerin Hakları)
- Geç-modern dönemin bireyleri olarak kaderimiz, evrenselin vizyonu ve özel olanın bağlılıkları arasında süregiden savaşın çekişmeleri içinde sıkışıp kalmış bir biçimde yaşamak. (Ötekilerin Hakları)
- İnsanlarla birlik olmaya çabalama hakkı ya da... "kişinin kendisini ötekilerle sivil birleşmeye sunması" ve giriş yerine yakınlaşma yolu araması Kant için temel bir insan hakkıdır. Bunun res nullius * (sahipsiz mal) tezinden ayrılması gerekir; gerçekte insan birliğini arama hakkı Weltbürger* (Dünya vatandaşı) olmanın temelinde yatar. (Ötekilerin Hakları)
- Katılımcı görüş daha ziyade çeşitli alanlar arasındaki çelişkilerin ve irrasyonelliklerin azaltılmasını ve bir alanda yer almanın öbüründe yer almayı dışlamasının engellenmesini teşvik eder. (Modernizm, Evrensellik ve Birey)
- Bütün duvarlar gibi iki anlamlı, iki yüzlüydü. Neyin içeride, neyin dışarıda olduğu, duvarın hangi yanından baktığınıza bağlıydı. (Çatışan Feminizmler)
- Razı olmak aynı zamanda muhalefet etme, hayır deme kapasitesini de gerektirir. (Modernizm, Evrensellik ve Birey)
- Medyanın mesajı, siyah kadınları değil sanat dehalarını öldürdüğü için AIDS’in korkunç olduğu yönündedir. (Çatışan Feminizmler)
- Felsefe, düğümleri sıkmaktan çok, gevşetir. (Çatışan Feminizmler)
- Ayrımlar yapma sanatı her zaman zor ve riskli bir girişimdir.Ayrimlar, bir sorunu aydinlatabileceği gibi karanlığa da gömebilir. (Modernizm, Evrensellik ve Birey)
- Her zaman ve zaten aşkın dayanağını bilen, sadece ve hep o dayanaktan konuşan bir “faillik” kavramı, ne tür bir faillik olacaktır? Bir şeye bu kadar dayanmak ona neredeyse gömülmek anlamına gelir: Ötekiliği inkar etmek, tartışmayı reddetmek, demokratik yaşam tarafından daima ortaya atılan kendi kendini dönüştürme riskini almamak yani muhafazakarlık dürtüsüne boyun eğmek anlamına gelir. (Çatışan Feminizmler)
- ...hiçbir hayat tarzı ilk bakışta başka bir hayat tarzından üstün değildir... (Modernizm, Evrensellik ve Birey)
- Kadının benlik duygusunun pek çok durumda ne kadar kırılgan ve hassas, kadınların özerklik için verdiği mücadelenin ise rastlantılara ne kadar bağlı olduğu bilindiğine göre, kanımca kadın failliğinin “failsiz eylem” konumuna indirgenmesi olsa olsa zorunlu bir şeyi erdem saymaktır. (Çatışan Feminizmler)
- Batı entelektüel geleneğinin öznesi, genel anlamda, beyaz, mülk sahibi, Hristiyan, evin erkek reisi olarak belirlenegelmişse, o halde şimdiye kadar kaydedilen ve anlatılan Tarih, “erkeğin öyküsü” dür. (Çatışan Feminizmler)