diorex
ARTUKBEY

Robin Le Poidevin kimdir? Robin Le Poidevin kitapları ve sözleri

Profesör, Yazar Robin Le Poidevin hayatı araştırılıyor. Peki Robin Le Poidevin kimdir? Robin Le Poidevin aslen nerelidir? Robin Le Poidevin ne zaman, nerede doğdu? Robin Le Poidevin hayatta mı? İşte Robin Le Poidevin hayatı...

  • 10.01.2023 01:00
Robin Le Poidevin kimdir? Robin Le Poidevin kitapları ve sözleri
Profesör, Yazar Robin Le Poidevin edebi kişiliği, hayat hikayesi ve eserleri merak ediliyor. Kitap severler arama motorlarında Robin Le Poidevin hakkında bilgi edinmeye çalışıyor. Robin Le Poidevin hayatını, kitaplarını, sözlerini ve alıntılarını sizler için hazırladık. İşte Robin Le Poidevin hayatı, eserleri, sözleri ve alıntıları...

Doğum Tarihi: 1962

Doğum Yeri: İngiltere

Robin Le Poidevin kimdir?

Robin Le Poidevin 1962 yılında İngiltere'de doğdu. Oxford Üniversitesi Oriel College'dan mezun olduktan sonra Cambridge Üniversitesi'nde doktorasını tamamladı. Daha sonra Oxford ve St. Andrews üniversitelerinde öğretim üyeliği yaptı. Şimdi Leeds Üniversitesi'nde Felsefe Bölümü Başkanlığını sürdürmektedir.

Robin Le Poidevin Kitapları - Eserleri

  • Ateizm
  • Ateizmi Savunmak

Robin Le Poidevin Alıntıları - Sözleri

  • Değer verdiğimiz her şeyin görünürde gelip geçici olması bizi hayal kırıklığına uğratmamalı. Zira zamanın gelip geçmesi bir illüzyonsa, bu tip [değer verdiğimiz] şeyler sonsuza dek gerçektir. Ölüm ise artık unutulmaya yüz tutmaya geçmek anlamına gelmez, sadece hayatlarımızın zamansal sınırlarından biridir. (Ateizmi Savunmak)
  • dinsel inançların doğrulanma gereği yoktur, çünkü bu bir inanç meselesidir, inanırsınız ya da inanmazsınız. (Ateizm)
  • korkuya dayalı bir ahlâka ahlâk denemez. (Ateizm)
  • "Doğumumuzdan önceki sonsuzluğa bir göz at. Ne önemi var bizim için o geçmişin? Doğanın uzattığı bir aynadır bu: Ölümümüzden sonraki sonsuzluğu görürüz içinde. Korkutucu, irkiltici bir şey var mı görüntüde?" Lucretus - Evrenin Yapısı (Ateizmi Savunmak)
  • Eğer teolojik öğ­retiyi sorgulamak yanlışsa, bu sadece verili bir dinsel düzene tabi olanlar için değil, hiç istisnasız herkes için yanlıştır. Benim buna yanıtım, bunun kendi başımıza keşfetmek zorunda olduğumuz bir şey olduğudur. Belki akıl dinsel inanca giden doğru yol değil ama aklı yersiz ve hatta ahlak"dışı bir şey olarak bir kenara atmadan önce başarısızlığını görmeliyiz. Burada ta içten inandığım bir şeyi itiraf etmek zorundayım: Eğer bilgimiz yoksa, elimizin altındaki her aracı kullanarak onu aramak yanlış olamaz. (Ateizm)
  • "Kadim ahit paramparçadır, insan ancak şans eseri içine doğduğu evrenin gaddar uçsuz bucaksızlığında yalnız olduğunu en nihayetinde bilir. Ne kaderi ne görevi kaydedilmiştir. Göklerin krallığı ya da yerin dibindeki karanlık: Seçim ona kalmıştır." -Jacques Monod (Ateizmi Savunmak)
  • "Metafizik içgüdüsel olarak inan­dıklarımıza kötü nedenler bulmaktan ibarettir." (Ateizm)
  • İnsanın saldırgan bir varlık olduğu pek de su götürmez. Bazı kemirgenler hariç, hiçbir omurgalı kendi türünün üyelerini yok etme alışkanlığına sahip değildir. Başka hiçbir hayvan kendi türünden bir başka varlığa zulmetmekten şüphe götürmezce haz almaz. İnsan zulmünün en tiksinç örneklerini genelde vahşice ve yabani diye tasvir ederken, bu tip davranışa atfettiğimiz sıfatları kendimi kadar gelişmemiş hayvanların karakteristiği olarak ele alırız. (Ateizmi Savunmak)
  • din doğ­rulama değil inanç meselesidir. (Ateizm)
  • Neden "Hiçbir şey yoktur" değil de, "bir şey vardır"? Biz, yaşayan şeyler, yaşadığımız gezegen, bütün kozmos; tüm bunlar var olmayabilir de. Belki de mutlak anlamda hiçbir şey yoktur. (Ateizm)
  • Doğa yasaları hayattan yanadır, çünkü evren belli bir aşamada ahlâki faillerin ortaya çıkmasına imkân verecek şekilde olmak zorundaydı. (Ateizm)
  • Ate­istler ve Tanrı’ya inananlar eğer birbirlerini anlayabilirlerse yan ya­na barış içinde yaşayabilirler. Ve taraflardan biri ötekini ahlâki ola­rak yoz ya da akıl dışı olarak elinin tersiyle ittiği müddetçe, karşı­lıklı anlayış ortamına hiçbir zaman erişilemeyeccklir. Başka şeyler bir yana, din üzerine felsefi düşünce üretmek tam tersine karşılıklı anlayışı öne çıkarır. (Ateizm)
  • Bir dinin, teist olsun ya da olmasın iki öğeden oluştuğunu öne sürüyorum. Birincisi pratik öğedir, bu bir yaşam biçimidir, sadece söz konusu dine özgü ritüel davranışı içerlemekle kalmaz, kişi için en iyisi neyse, kendi kendini gerçekleştirmeyi nasıl başaracaksa ona dair bir görüştür. Bu pratik öğe bir ikinci öğeye dayanır, bu da bir dünya tasavvurudur. Şu halde, dinin metafizik anlayışına göre, bu tasavvur metafizik bir bakış açısıdır, sıradan, gündelik deneyim tarafından doğrudan gün yüzüne çıkarılmayan gerçeklik hakkında bir teoridir. (Ateizmi Savunmak)
  • “Evren niçin var olmuştur” sorusunu yanıtlayanmayız. Hangi evren görüşü­nü benimsersek benimseyelim, bu soru geçerlidir. Demek ki, hem sonsuz geçmiş dünyası hem de kapalı zaman dünyasının nedensel bir açıklaması için açık kapı bırakmalıyız. (Ateizm)
  • Evrenin varoluşunu açıklamak için herhangi yasalardan faydalanamayız. Sonuç olarak evrenin varoluşu yasaların bir arka planının karşısında vuku bulamaz. Fakat nedensel açıklama bu tip bir arka plan gerektirdiğinden, evrenin nedensel bir açıklaması olamaz. (Ateizmi Savunmak)
  • her zaman var olan şeylerin nedeni yoktur. (Ateizm)

Yorum Yaz