dedas
Turkcella

Robert Lowell kimdir? Robert Lowell kitapları ve sözleri

ABD'li Şair Robert Lowell hayatı araştırılıyor. Peki Robert Lowell kimdir? Robert Lowell aslen nerelidir? Robert Lowell ne zaman, nerede doğdu? Robert Lowell hayatta mı? İşte Robert Lowell hayatı... Robert Lowell yaşıyor mu? Robert Lowell ne zaman, nerede öldü?

  • 10.10.2022 09:00
Robert Lowell kimdir? Robert Lowell kitapları ve sözleri
ABD'li Şair Robert Lowell edebi kişiliği, hayat hikayesi ve eserleri merak ediliyor. Kitap severler arama motorlarında Robert Lowell hakkında bilgi edinmeye çalışıyor. Robert Lowell hayatını, kitaplarını, sözlerini ve alıntılarını sizler için hazırladık. İşte Robert Lowell hayatı, eserleri, sözleri ve alıntıları...

Doğum Tarihi: 1 Mart 1917

Doğum Yeri: Boston, Massachusetts, ABD

Ölüm Tarihi: 12 Eylül 1977

Ölüm Yeri: New York, New York, ABD

Robert Lowell kimdir?

Yakın zamanların en etkili şairi olan Robert Lowell, geleneksel olarak başladı ama deneysel akımlarla etkilendi. Yaşamı ve eserleri Ezra Pound gibi daha eski modernist ustalarla çağdaş yazarlar arasındaki dönemi kapsadığından, kariyeri daha sonraki deneysel şairleri daha geniş bir bağlama yerleştirir.

Lowell , beyaz, erkek, doğuştan Protestan, iyi eğitimli, ve politik ve sosyal açıdan kurulu düzenle bağlantılı olan akademik yazar kalıbına uyar. Tanınmış 19’uncu yüzyıl şairi James Russell Lowell ve Harvard Üniversitesi'nin yakın zamandaki rektörlerinden birinin de mensup olduğu saygıdeğer bir Bostonlu Brahmin aileden gelmekteydi. Ancak, Robert Lowell seçkin kökeninin dışında bir kimlik buldu. Harvard yerine Püriten atalarını reddedip Katolikliğe döndüğü Ohio’daki Kenyon Koleji'nde okudu. İkinci Dünya Savaşı'nda vicdani ve dini inançlarına aykırı olduğunu ileri sürerek askerlik hizmetini yerine getirmeyi reddettiği için bir yıl boyunca hapiste kaldı. Daha sonra Vietnam anlaşmazlığını açıktan açığa protesto etti.

Lowell’in ilk kitapları, Land of Unlikeness (Benzemeyiş Ülkesi, 1944) ve Pulitzer Ödülü'nü kazanan Lord Weary's Castle (Lord Weary'nin Şatosu, 1946), geleneksel biçim ve stiller, güçlü duygular, ve son derece kişisel ama tarihsel görüş üzerindeki büyük kontrolü ortaya çıkardı. İlk eserlerdeki şiddet ve kesinlik Children of Light (Işığın Çocukları, 1946) adlı şiirinde çok güçlüdür. Bu şiirde Kızılderilileri öldüren Püritenleri ve onların fazla tahılı açlara yollamak yerine yakan torunlarını sert bir dille kınar. Lowell şöyle der: “Atalarımız ekmeğini ağaçtan ve taştan çıkardı. Bahçelerini Kızıladam’ın kemikleriyle çevirdi.”

Lowell bir sonraki kitabı olan The Mills of the Kavanaughs (Kavanaughs’ların Değirmenleri, 1951), içerdiği duygulu dramatik monologlarda ailesinin şefkatini ve zaaflarını dile getirir. Her zamanki gibi tarzı insan olanla heybetli olanı karıştırır. Genellikle geleneksel kafiye kullanır ama konuşma dili üslubu bunu arka planda bir melodi sanılacak kadar gizler. Ancak Lowell’in yaratıcı bireysel üslubu yönünde büyük bir hamle yapmasını deneysel şiir sağlamıştır.

1950’lilerin ortalarında bir okuma gezisi sırasında Lowell ilk defa bazı yeni deneysel şiirleri dinledi. Allen Ginsberg’in Howl (Feryat) ve Gary Snyder’in Myths and Texts (Mitler ve Metinler) adlı yayınlanmamış şiirleri San Francisco’nun bir bölgesi olan North Beach’deki kahvehanelerde, bazen caz eşliğinde, okunup söyleniyordu. Lowell bunların yanında kendi başarılı şiirlerinin çok fazla tantanalı, belagatlı (retorik) ve geleneklerin içinde hapsolmuş olduğunu düşündü; bunları yüksek sesle okurken, daha konuşma diline yönelik söz seçimleri için o anda düzeltmeler yaptı. “Kendi şiirlerim bana can sıkıcı zırhları tarafından bataklığın içine çekilerek ölen tarihöncesi canavarları hatırlattı. Artık hissetmediğim şeyleri söylüyordum. ”

Bu noktada Lowell kendinden sonraki bir çok şairler gibi Amerika’daki rakip geleneklerden olan William Carlos Williams ekolünden öğrenme mücadelesine girmeyi kabul etti. 1962’de: “Sanki Williams’ın dışında hiçbir şair gerçekten Amerika’yı görmemiş ve dilini duymamış gibiydi,” diye yazacaktı. O günden sonra, Lowell yazı tarzını kesin bir biçimde değiştirerek, Williams’ta en çok beğendiği şeyler olan “tonlamalardaki, atmosferdeki ve süratteki çabuk değişiklikler”i kullanmaya başladı.

Lowell anlaşılması güç imlemelerden vazgeçti; kafiyelerini şiirin üstüne oturtmak yerine şiirdeki deneyimin bir parçası haline getirdi. Kıtalardan oluşan yapı da çöktü ve yerini yeni ve irticalen ortaya çıkan biçimler aldı. Life Studies (Yaşam Çalışmaları, 1959) adlı şirinde yeni bir tarz olan kendine eziyet veren kişisel sorunlarını büyük bir dürüstlük ve yoğunlukla ortaya koyduğu itiraf şiirlerini yazmaya başladı. Özünde, sadece kişiliğini bulmakla kalmadı, aynı zamanda onu en zor ve özel biçimde ortaya koyarak kutladı. Kendini, benliğinle, eksik kalmış kısımlarıyla ve biçimiyle barışık, çağdaş bir kişiye dönüştürdü.

Lowell’in dönüşümü, savaş sonrası şiir için bir dönüm noktası oldu ve bir çok genç yazarın önünü açtı. For the Union Dead (Birlik Şehitleri İçin, 1964), Notebook 1967-69 (Defter 1967-69, 1970) ve sonraki kitaplarında otobiyografik incelemelerine ve teknik yeniliklere devam ederken psikanaliz deneyiminden de yararlandı. Lowell’in itiraf şiirleri özellikle etkili oldu. John Berryman, Anne Sexton, ve Sylvia Plath’ın (son ikisi öğrencileridir) ve daha nicelerinin eserleri Lowell olmadan düşünülemez.

Robert Lowell Kitapları - Eserleri

  • Birlik Uğruna Ölenlere

Robert Lowell Alıntıları - Sözleri

  • Zarif değillerdir, beyinsizdirler... (Birlik Uğruna Ölenlere)
  • canavarca bir kölelik kayıyor yağ içinde, yanı başımızda. (Birlik Uğruna Ölenlere)
  • . Seni nasıl daha çok sevebilirim Bir suçluya dönüşmeden ? ... (Birlik Uğruna Ölenlere)
  • Her şey ayaklar altında. (Birlik Uğruna Ölenlere)
  • (...) sanırım Tanrı bile geç geldi dünyaya eski dinlere güvenme dönemine yetişemedi - (Birlik Uğruna Ölenlere)

Yorum Yaz