Orhan Türkdoğan kimdir? Orhan Türkdoğan kitapları ve sözleri
Akademisyen, Yazar Orhan Türkdoğan hayatı araştırılıyor. Peki Orhan Türkdoğan kimdir? Orhan Türkdoğan aslen nerelidir? Orhan Türkdoğan ne zaman, nerede doğdu? Orhan Türkdoğan hayatta mı? İşte Orhan Türkdoğan hayatı...
Akademisyen, Yazar Orhan Türkdoğan edebi kişiliği, hayat hikayesi ve eserleri merak ediliyor. Kitap severler arama motorlarında Orhan Türkdoğan hakkında bilgi edinmeye çalışıyor. Orhan Türkdoğan hayatını, kitaplarını, sözlerini ve alıntılarını sizler için hazırladık. İşte Orhan Türkdoğan hayatı, eserleri, sözleri ve alıntıları...Tam / Gerçek Adı: Prof. Dr. Orhan Türkdoğan
Doğum Tarihi: 1928
Doğum Yeri: Malatya
Orhan Türkdoğan kimdir?
İlk, orta ve lise öğrenimini bu ilde tamamladı. 1955 yılında Ankara Üniversitesi DTCF Felsefe ve Sosyoloji Bölümü'nden mezun oldu. 1955-59 yılları arasında Malatya Lisesi felsefe öğretmenliğinde bulundu. 1959 yılında Atatürk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji asistanlığına atandı. 1962 yılında doktor, 1967 yılında doçent, 1971 yılında profesör unvanını aldı. 1962-64 yıllarında ABD’nin Nebraska ve Missouri üniversitelerinde görev yaptı. 1971 yılında Almanya hükümetinin davetlisi olarak bu ülkede ikinci nesil Türk işçileri üzerinde incelemelerini tamamladı. 1980 yılında terör ve şiddet olayları ile ilgili olarak kaynak araştırmaları için İskoçya St.Andrews Üniversitesi'nde bulundu. 1985-1995 yıllarında Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi’nin kuruluşunda görev aldı. 1995 yılında Gebze İleri Teknoloji Enstitüsü İşletme Fakültesi’ne naklini yaptırdı.
Orhan Türkdoğan Kitapları - Eserleri
- Türk Toplumunun Kültürel Dinamikleri
- Etnik Sosyoloji
- Alevi Bektaşi Kimliği
- Sosyal Şiddet ve Türkiye Gerçeği
- Kültür-Değişme ve Toplumsal Çözülme
- Türk Toplumunda Aydın Sınıfın Anatomisi
- Türk Toplum Yapısı
- Aydınlıktakiler ve Karanlıktakiler
- Ziya Gökalp ve Sosyolojik Düşünce Sistemi
- Türk Toplumunda Zazalar ve Kürtler
- Günümüzde Toplumsal Şiddet ve Türkiye Gerçeği
- Çağdaş Türk Sosyolojisi
- Türkiye'nin Kalkınma Yolu
- Türk Ulus - Devlet Kimliği
- Kemalist Modelde Fert ve Devlet İlişkileri
- Kemalist Sistem ve Sosyo-Kültürel Yapısı
- Bilimsel Araştırma Metodolojisi
- Türkiyede Toplumsal Azınlıklar
- Türk Sanayi Toplumu
- Güneydoğu Kimliği
- Çağdaş Bilimsel Araştırma Metodolijisi Ve Sorunları
- Türkiye'nin Etnik Yapısı
- Türk Toplum Sistemi ve Yapısal Sorunları
- Doğu ve İnsan Sorunu
- Doğu Köylerinde Sosyo-Ekonomik Farklılaşma
- Ulus-Devlet Düşünürü Ziya Gökalp
- Günümüz Toplum Yapısı ve Radikal Sorunlarımız
- İş Ahlakımız ve İşçi Kültürünün Yükselişi
- Günümüz Toplum Yapısı ve Sorunlarımız
- Günümüzde Karaman ve Hazar Türkleri
- Günümüzde Aydınlıktakiler Karanlıktakiler
- Doğu ve Güneydoğu - Kabile-Aşiret Yapısı
- Türk Toplumunda Aydın Sınıfın Anatomisi
- Yoksulluk Kültürü
- Toplumsal Yapı Ve Sağlık-Hastalık Sistemi
- İşçi Kültürünün Yükselişi İş Ahlakı
- Milli Kültür Modernleşme ve İslam
- Günümüz Türk Toplumunda Doğu Güneydoğu ve Kabile Aşiret Yapısı
- Ergenekon Öncesi - Sonrası Türk Toplumunda Yeni Oluşumlar
- Doğu ve Güneydoğu - Sorunlar ve Çözüm Yolları
- Alevi - Bektaşi Kimliği
Orhan Türkdoğan Alıntıları - Sözleri
- "Ne kadar geriye bakarsanız o kadar ileriyi görürsünüz." Henry Ford (Türk Toplumunda Aydın Sınıfın Anatomisi)
- Cumhuriyet, toplumsal karizma olarak Osmanlı'nın dışladığı ve çembere ittiği köylü halk unsurunu artık merkezi almayı ideal olarak kabul etmiştir. (Türk Toplumunda Aydın Sınıfın Anatomisi)
- Geri kalmış, geleneksel toplumlarda irrasyonel değerlerin büyük ölçüde değişmeyi engellemeleri yeniliğin yayılmasını güçleştirir. (Doğu ve İnsan Sorunu)
- Avrupa tarihlerindeki Hunlar'ın, Çin tarihindeki Hiyogn-nu'lar olduğunu ve bunların Türklerin ilk dedeleri bulunduğunu ve Oğuz Han'ın Hiyog-nu devletinin kurucusu Mete olması lazım geldiğini bize ilk defa ögreten Süleyman Paşa'dır. (Ulus-Devlet Düşünürü Ziya Gökalp)
- Siyah Türkler sokaktaki adamken Beyaz Türkler ülkenin krema tabakası, seçkinleri oluyordu. Siyah Türkler ülkenin temel değerlerini milliyetçi ve muhafazakar değerlerini temsil ederken; Beyaz Türkler evrenselliği ve Batı değerlerini yaşar ve temsil ederler.siyah Türkler genellikle Türkiye'nin doğusundan Beyaz Türkler ise batısındandır. Siyah Türkler dindardır, Beyaz Türkler ise daha çok uzak doğunun mistik felsefesi ve öğretilerine ilgi duyarlar. (Türk Toplumunda Aydın Sınıfın Anatomisi)
- İslami Türk ailesi, kadın ve erkeğin rekabetine değil, bütünleşmesine dayalı bir modeli yansıtır. Onu, Batı tipi, kapitalist normlardan kaynaklanan bir rekabetçi model içine itmek, toplumun en küçük ve en gerçekçi modelini teşkil eden aileyi istikrarsızlığa sürükleyebilir. (Türk Ulus - Devlet Kimliği)
- Prof. İlber Ortaylı, Selanik şehrinin, cemaatin başlıca yerleşme yeri olduğunu, eğitime önem verdiklerini belirtiyor. Sabetaycı gençleri eğitmeyi amaçlayan bu okullar, nihayet kurucularının da ideoloji ve dünya görüsü değişikliği geçirmesine sebep oldu. Artık bütün Osmanlıları, bilhassa Müslüman Türk çocukları eğitmekten memnun oluyorlardı. Nitekim çocuk Mustafa Kemal (Atatürk) modern eğitim veren böyle bir ilkokula giden Müslüman Türklerdendir. (Türkiyede Toplumsal Azınlıklar)
- Prof. Dr. Baskın Oran’ın Kemalist sisteme yönelik eleştirisi, Türklük olgusunu devreden çıkararak, Anayasa’nın esprisine doğru yöneliyordu: “Mustafa Kemal’in 1933’te dile getirdiği “Ne Mutlu Türk’üm Diyene” sözü artık çağın gerisinde kalıyor, onun yerine “Ne Mutlu Türkiyeliyim Diyene” dövizi geçiyordu. Bu zihniyet, tıpkı cemaatçiler gibi devleti kuran, dil, kültür ve değerler sistemi ile nüfusun yüzde seksenininden fazlasını temsil eden Türk ulusunu devreden çıkarıyor ve “öteki” konumuna getiriyordu. Böylece, “Türkiye vatandaşlığı” gibi “Türkiyelilik” de aynı çizgide ortak kimliği meydana getiriyordu. (Türk Toplumunda Zazalar ve Kürtler)
- Osmanlı'da yönetimin devşirmelere tahsisi, kendi halkını da toprağa bağlı köylü konumuna getirilmesi Türk toplum yapısında gözlenen en dikkat çekici yozlaşmayı oluşturmaktadır. (Türk Toplum Yapısı)
- “Bizim yolumuzu çizen, içinde yaşadığımız yurt, bağrından çıktığımız Türk milleti ve bir de milletler tarihinin binbir facia ve ıstırap kaydeden yapraklarından çıkardığı neticelerdir.” (Kemalist Modelde Fert ve Devlet İlişkileri)
- Gelenekli aydınlarımızın çok kültürlülük ve federasyona yönelik eğilimlerine örnekler vermek suretiyle, konuyu daha fazla uzatmak istemiyoruz. Gözlendiği üzere, aydınların bu yaklaşımına cemaatçiler ve AKP’nin üst yöneticileri de destek sağlayarak, kurucu kültürü “öteki” konumuna getirmekte ve kendi bakış açıları çerçevesinde anayasamızın “vatandaşlık” ilkesinde birleşmektedirler. Artık, “Türk” ve “Türklük” yok, “Türkiyelilik” vardır. Düşünebiliyor musunuz, Türk Devleti’ni bu yönetenlerin ne konuma geldiklerini? Benzeri bir durumu İngiltere, ABD, İsrail ve öteki Batı ülkelerinde gözleyebilir misiniz? (Türk Toplumunda Zazalar ve Kürtler)
- Zaza Türkçesinden Sümer dilinin pek çok kelimesinin aynı anlamda veya biraz farklılıkla bugün bile kullanıldığını görmekteyiz. Bugün farklı coğrafi bölgelerde yaşayan ve aralarında uzun bir mesafe bulunan Zaza Türkleri ile Çuvaş Türklerinin lehçelerindeki benzerlik de bu görüşleri kanıtlamaktadır. (Türk Toplumunda Zazalar ve Kürtler)
- Yalnız insan tek başına memleketi yoksulluktan kurtaramaz. Ancak sosyal inkilâptır ki, Anadolu halkını sermayenin boyunduruğundan kurtarır. (Kemalist Modelde Fert ve Devlet İlişkileri)
- Gerçek eğitim kitleyi hedef kabul eden ve toplum yapısını değiştirecek bilgi ve ustalıkları ileten bir öğreti sistemidir. (Doğu ve İnsan Sorunu)
- “Yüksel Türk, senin için yüksekliğin hududu yoktur.” (Kemalist Modelde Fert ve Devlet İlişkileri)
- Orta Asya Türkleri tarihi süreç içerisinde Anayurttan Anadolu’ya birçok akınlarda bulunmuşlardır. Özellikle 1071 Malazgirt zaferinden sonra sistematik olarak Anadolu’ya akın eden Türkler Anadolu’nun çeşitli bölgelerine yerleşmişlerdir. Konar-göçer olarak yaşayan bazı Türk boyları 16. yüzyılda Yavuz Sultan Selim’in Doğu Anadolu politikası neticesinde Şah İsmail ve Şialığa karşı bir öncü kuvvet teşkil etmek üzere Doğu Anadolu Bölgesine yerleştirilmiştir. Yavuz Sultan Selim Çaldıran Zaferinden sonra dağlık bölgelerde yaşayan Zaza Türklerinin ileri gelenleri vasıtasıyla onları kendine bağlamıştır. (Türk Toplumunda Zazalar ve Kürtler)
- Kemalizm, faşizme ve komünizme tarihsel bir tepki olup, bunlardan ayrı bükülmez olarak Türk milliyetçiliğine dayanmaktadır. Bunun tarihsel ve kültürel temelleri de bizzat Mustafa Kemal Paşa'nın kişiliğinden ve sosyal çevrenin şartlarından doğmaktadır. (Kemalist Modelde Fert ve Devlet İlişkileri)
- Bir kesim Türk aydını, Avrupa'yı ve Amerika'yı Osmanlılardan çok daha fazla sevmiş, Orta Asya Türklüğüne ise hemen hiç bir alaka duymamıştır. Denilebilir ki, Atatürk'ün ölümünden hemen sonra, Türk milli eğitiminde gençlere güçlü bir milli şuur, medeniyet ve tarih çizgisinin bir süreklilik gösterdiği tezi, akılcı ve metodik bir biçimde aşılanmış değildir. (Türk Ulus - Devlet Kimliği)
- Osmanlı, "Kavm-i necip" olarak Arapları, "Kavm-i sadıka" olarak Ermenileri ve "Kavm-i ecnebiye"olarak da Yörük ve Tatarları kabul ediyor; asli unsur (prima mobila) konumunda bulunan Türkleri devreden çıkartıyordu...! (Türk Toplumunun Kültürel Dinamikleri)
- ..toprak kurtları gibi yaşayan mutsuz bir çoğunluk veya bir parya kitlesi, günümüz Türk toplum yapısının dramı.. (Türk Toplumunda Aydın Sınıfın Anatomisi)