Okakura Kakuzo kimdir? Okakura Kakuzo kitapları ve sözleri
Yazar Okakura Kakuzo hayatı araştırılıyor. Peki Okakura Kakuzo kimdir? Okakura Kakuzo aslen nerelidir? Okakura Kakuzo ne zaman, nerede doğdu? Okakura Kakuzo hayatta mı? İşte Okakura Kakuzo hayatı... Okakura Kakuzo yaşıyor mu? Okakura Kakuzo ne zaman, nerede öldü?

Yazar Okakura Kakuzo edebi kişiliği, hayat hikayesi ve eserleri merak ediliyor. Kitap severler arama motorlarında Okakura Kakuzo hakkında bilgi edinmeye çalışıyor. Okakura Kakuzo hayatını, kitaplarını, sözlerini ve alıntılarını sizler için hazırladık. İşte Okakura Kakuzo hayatı, eserleri, sözleri ve alıntıları...
Doğum Tarihi: 14 Şubat 1863
Doğum Yeri: Yokohama, Kanagawa ili, Japonya
Ölüm Tarihi: 2 Eylül 1913
Ölüm Yeri: Myōkō, Niigata
Okakura Kakuzo kimdir?
Okakura Kakuzo Kitapları - Eserleri
- Çay Kitabı
- Çay ve Zen
- Çayname
Okakura Kakuzo Alıntıları - Sözleri
- Kendilerindeki büyük şeylerin küçüklüğünü anlayamayanlar, başkalarındaki küçük şeylerin büyüklüğünü de gözden kaçırma eğilimindedir. (Çayname)
- Ancak yine de çok fazla duygusal olmamalıyız. Daha az lüks düşkünü olup, daha fazla merhametli olmalıyız. (Çay Kitabı)
- Gerçeğe ancak zıtların anlaşılmasıyla ulaşılabilir. (Çay Kitabı)
- Hiakujo bir müridiyle ormanda geziyormuş,bir tavşan onların yaklaşması üzerine kaçıp gitmiş ."Tavşan neden senden kaçıyor ?" diye sormuş Hiakujo.Müridi, çünkü benden korkuyor diye cevap vermiş ."Hayır " demiş usta, "sende öldürme iç güdüsü varda ondan." (Çay Kitabı)
- Kendilerindeki büyük şeylerin küçüklüğünü anlayamayanlar, başkalarındaki küçük şeylerin büyüklüğünü de gözden kaçırma eğilimindedir. (Çay Kitabı)
- Çay, ilkin ilaç olarak kullanılmaya başladı, zamanla bir içeceğe dönüştü. 8.yüzyılda Çin' de şiire bir eğlence unsuru olarak girdi.15. yüzyılda Japonlar "çayseverlik" terimini kullanarak onu estetizm unsuru haline getirdiler. (Çayname)
- Hiakujo bir müridiyle ormanda geziyormuş,bir tavşan onların yaklaşması üzerine kaçıp gitmiş ."Tavşan neden senden kaçıyor ?" diye sormuş Hiakujo.Müridi, çünkü benden korkuyor diye cevap vermiş ."Hayır " demiş usta, "sende öldürme iç güdüsü varda ondan." (Çayname)
- Çay, ilkin ilaç olarak kullanılmaya başladı, zamanla bir içeceğe dönüştü. 8.yüzyılda Çin' de şiire bir eğlence unsuru olarak girdi.15. yüzyılda Japonlar "çayseverlik" terimini kullanarak onu estetizm unsuru haline getirdiler. (Çay Kitabı)
- Çin'den sonra İrlanda ve İngitere, dünyanın kişi başına en fazla çay tüketilen ülkelerinden biridir. "Çay Saati" İngiliz hayatının önemli bir yüzü haline geldi. Geleneksel olarak, üst sınıflar saat 4 civarında "akşam çayı servis etmeye başladı. Orta ve alt sınıflar ise saat 5 ya da 6 civarında çay içme geleneği oluşturdular. Avrupa'da Viktoryan dönem dahil "beş çayı” ya da öğleden sonraları çay ritüeli sosyal bir olaydı. O zamanlar da doğru malzemeye, görgüye ve sosyal çevreye sahip olduğunu göstermek, çayın kendisini içmek kadar önemliydi. Viktoryan dönem aynı zamanda çay çeşitlerinin seçimi anlamında Hint çay kültüründen de etkilenmiştir. İngiliz çay standardı, en meşhurları Earl Grey ve English Breakfast olan siyah çay karışımlarını içerir. (Çay ve Zen)
- Ancak yine de çok fazla duygusal olmamalıyız. Daha az lüks düşkünü olup, daha fazla merhametli olmalıyız. (Çayname)
- Sakyamuni, Konfüçyüs ve Laotze bir keresinde yaşamın simgesi olan bir kavanoz sirkenin önünde durmuş ve tadına bakmak için parmaklarını daldırmışlardır. İşin gerçeği; Konfüçyüs sirkenin ekşi, Buda acı, Laotze ise tatlı olduğunu söylemiştir. (Çay Kitabı)
- Bu kültürü tanımlayan, Çince "Chadao” terimi iki kelimeden oluşur. İlk kelimc çay, ikincisi Çinçe'nin başka dilden aldığı -ism manasındaki tao/dao ekidir. Bu yüzden bu terim ”Çayizm” şeklinde okunur. "Dao / Tao”, '..izm / yol' demektir, o nedenle bu terimin sözlük anlamı, "Çay Yolu”dur. Bu terim; çay kültürünün, bu konudaki çalışmaların ve zamanı takip ederek kendini eğitmeyi amaçlayanların ilgi çekici yönü olan çay seremonilerini tamamlamak için kullanılır. Çayizm çoğunlukla estetiğin temel bir formudur, fakat aynı zamanda etiğin, hatta metafiziğin hemen anlaşılamayan yansımasıdır. Çayizm "çay aklıyla” ilintilidir. Harika bir çayın tadının etkisi altındayken odaklanma ve konsantre olma algısıdır. Çayist, Çayizmi ve çay sanatını beğenen ve deneyimleyen kişidir. Çin'de, Japonya'da ve Güney Kore'nin geleneksel kültüründe çok gelişmiş Çayizimler vardır. İchi-go ichi-e Zen Budizmi ile ve fanilik konseptiyle ilişkilidir. Terim özellikle Japon çay seremonisi ile bağlantılıdır ve genellikle çay odasının duvarına bir perşömende yazılı olarak asılır. Meşhur çay ustası ve Zen Budist Sen no Rikyu'nun tabiri "ichigo ni ichigo” dur ve "hayatta bir kez” anlamına gelir. Bir çay toplantısı tekrar edilemez; ev sahibi ve misafirler bunun hayatta bir kez karşılaşılacak bir şey olduğunu hissederler. Çay seremonisi, anı yaşama konsepti ile uyum içindedir. Japon çay seremonisinde her veri net bir şekilde önceden belirlenmiştir: elbise, jest, yanıt, duygu, sunum ve mesafe. Bütün bu belirlenmiş sınırlar da seremoninin dönüştürücü potansiyelinin su yüzüne çıkmasını sağlamak içindir. Ritüel sınırları ve formu belirlendiğinde bilinç ana odaklanmak için serbest kalır. Çay sanatının Zen ile sadece pratik gelişimi açısından değil, seremoninin öze riayet eden prensipleri anlamında da çok ilişkili olduğunu görürüz. Bu öz şunlardan oluşur: Armoni, hürmet, saflık ve sükunet. Lüksten ve gösterişten kesinlikle kaçınılır. (Çay ve Zen)
- Gerçeğe ancak zıtların anlaşılmasıyla ulaşılabilir. (Çayname)
- Çayseverlik günlük hayatın acı gerçekleri arasındaki güzellikler üzerine kurulmuş, saflığı ve uyumu, karşılıklı yardımlaşmanın gizemini, sosyal düzenin romantizmini öğreten bir ekoldür. Aslında yaşam dediğimiz imkânsızlıklarla dolu düzendeki hataları düzeltmek için verilen bir çabadır. (Çay Kitabı)
- Dünyayı bilgeler hareket ettirir. // Kuzugen (Çay Kitabı)
- Çayseverlik günlük hayatın acı gerçekleri arasındaki güzellikler üzerine kurulmuş, saflığı ve uyumu, karşılıklı yardımlaşmanın gizemini, sosyal düzenin romantizmini öğreten bir ekoldür. Aslında yaşam dediğimiz imkânsızlıklarla dolu düzendeki hataları düzeltmek için verilen bir çabadır. (Çayname)
- Dünyayı bilgeler hareket ettirir. // Kuzugen (Çayname)
- Bizi seven ve bize hizmet edenlere karşı her zaman zalimizdir. (Çay ve Zen)
- Tek Zaman, Tek Buluşma* (Çay ve Zen)
- Sakyamuni, Konfüçyüs ve Laotze bir keresinde yaşamın simgesi olan bir kavanoz sirkenin önünde durmuş ve tadına bakmak için parmaklarını daldırmışlardır. İşin gerçeği; Konfüçyüs sirkenin ekşi, Buda acı, Laotze ise tatlı olduğunu söylemiştir. (Çayname)