akademi
Turkcella

Louis Althusser kimdir? Louis Althusser kitapları ve sözleri

Fransız Filozof Louis Althusser hayatı araştırılıyor. Peki Louis Althusser kimdir? Louis Althusser aslen nerelidir? Louis Althusser ne zaman, nerede doğdu? Louis Althusser hayatta mı? İşte Louis Althusser hayatı... Louis Althusser yaşıyor mu? Louis Althusser ne zaman, nerede öldü?

  • 11.09.2022 21:00
Louis Althusser kimdir? Louis Althusser kitapları ve sözleri
Fransız Filozof Louis Althusser edebi kişiliği, hayat hikayesi ve eserleri merak ediliyor. Kitap severler arama motorlarında Louis Althusser hakkında bilgi edinmeye çalışıyor. Louis Althusser hayatını, kitaplarını, sözlerini ve alıntılarını sizler için hazırladık. İşte Louis Althusser hayatı, eserleri, sözleri ve alıntıları...

Tam / Gerçek Adı: Louis Pierre Althusser

Doğum Tarihi: 1918

Doğum Yeri:

Ölüm Tarihi: 1990

Ölüm Yeri:

Louis Althusser kimdir?

(1918-1990) Marksist felsefeci ve siyasal eylem adamı. Marx’ın yapıtlarına getirdiği yeni yorumlar ve Fransız Komünist Partisi (PCF) içindeki etkinlikleriyle tanınmıştır. Gençliğinde Katolik gençlik ve öğrenci örgütlerinde yer alan Althusser, Nazi işgali sırasında Fransız Direniş Hareketi’ne katıldı; Almanlar tarafından toplama kampına gönderildi. Savaştan sonra École Normale Supérieure’de felsefe öğrenimi gördü; aynı okulda 1980’e değin öğretmenlik yaptı. 1948’de PCF’ye üye olan Althusser, 1960’lardan başlayarak çeşitli dergilerde yayımladığı yazılarıyla Fransız solu içinde etkili olmaya başladı.

Louis Althusser Kitapları - Eserleri

  • İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları
  • Filozof Olmayanlar İçin Felsefeye Giriş
  • Gelecek Uzun Sürer
  • Marx İçin
  • Montesquieu Siyaset ve Tarih
  • Lenin Ve Felsefe
  • Özeleştiri Öğeleri
  • Kadife Karanlık 2: Ayna Şövalyeleri 21. Yüzyıl İle
  • Felsefede Marksist Olmak
  • Felsefe ve Bilimadamlarının Kendiliğinden Felsefesi
  • Yeniden Üretim Üzerine
  • Psikanaliz Üzerine Yazılar - Freud ve Lacan
  • Felsefi ve Siyasi Yazılar
  • John Lewis'e Cevap
  • Yazılar İki Filozof Machiavelli - Feuerbach
  • Tutsaklık Güncesi
  • Makyavel’in Yalnızlığı ve Başka Metinler Althusser’in Mirası
  • Althusser’den Önce Louis Althusser
  • Kriz Yazıları
  • Politika ve Tarih
  • Güncel Müdahaleler
  • Psikanaliz ve İnsanbilimleri

Louis Althusser Alıntıları - Sözleri

  • Devlet, sömürü üzerine kurulmuş ideoloji ve zor kullanımıyla garantilenmiş bir aldatmaca ilişkisini icra eder. (Özeleştiri Öğeleri)
  • Hakikat şey ile zihin arasındaki uygunluktur. (Felsefede Marksist Olmak)
  • Yerçekimi nasıl cisimlerin özü ise, özgürlük de insanların özüdür... (Marx İçin)
  • Toplumsal yaşam bilincimizi belirlediği için egemenler yaşamı kendi çıkarları doğrultusu da biçimlendirerek bilincimizi de istedikleri bir biçime sokmaya çalışırlar, bunun içinde insanın bilincinin ve bilinçaltını etkileyen yollar'a başvururlar. Eğitsel kurumlar egemen ideoloji için en kullanışlı DİA’lardır, aile, okul, medya hepsi dilsel veya dil dışı pratikler yoluyla örgün ya da yaygın eğitim vererek özneyi yeniden üretmeye ya da iktidarın istediği yönde biçimlendirmeye ve Marcuse’un deyimiyle “tek boyutlu insan”lar haline getirmeye çalışır. Ancak yeniden üretim sürecinin hiçbir zaman kapanamayan, kesintiye uğrayan ve eksik kalan etkisi muhalefet için kendini var edebilme ve öznenin yeniden üretim sürecine müdahil olarak egemen ideolojinin etkisine karşı kendi etkisini yaratabilme olanakları sunar. (Kadife Karanlık 2: Ayna Şövalyeleri 21. Yüzyıl İle)
  • Bir zincirin değeri, en zayıf halkasının değeri kadardır. (Marx İçin)
  • Lenin’e göre bir yanılgı karşısında susmak ya da onu görmezlikten gelmek, yenilmekten ve o yanlışı yapmaktan daha vahimdir. (İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları)
  • Engels’in de söylediği gibi: “Tarihin maddeci kavranışına göre, tarihteki belirleyici etken, son yargıda, gerçek yaşamın üretimi ve yeniden üretimidir." (Makyavel’in Yalnızlığı ve Başka Metinler Althusser’in Mirası)
  • Bir zincirin değeri, en zayıf halkasının değeri kadardır. (Marx İçin)
  • Tüm devlet aygıtları hem ideoloji, hem de baskı kullanarak işlerler. (İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları)
  • "Bir gürültü, uzakta bile olsa, her şeyin uzun bir süre için yok olup gidecek olan sessizliğidir." (Tutsaklık Güncesi)
  • “Olanı iyi yargılayabilmek için, olması gerekeni iyi bilmek gerekir.” (Montesquieu Siyaset ve Tarih)
  • Felsefe bilinecek nesne ile onu bilecek olan özneyi karşı karşıya koyar. Bunlar her bakımdan iki ayrı varlıktır, asıl büyük ve dikenli soru ise, böyle tamamen ayrı iki varlığın bir şekilde aralarında bir ilişki, hem de bir bilgi ilişkisi, sürdürmelerinin nasıl mümkün olabildiği sorusu olacaktır. (Felsefede Marksist Olmak)
  • Ders çıkarmak için nedenlerini analiz edecek kadar temellerine inmeyi bildiğimizde bir yenilgi her zaman için bir zaferden daha zengin bilgilerle doludur, ... (Yeniden Üretim Üzerine)
  • "Gerçekten de birbirini çağrıştıran bütün anılar boyunca olgulara sımsıkı bağlı kalmaya önem veriyorum. Ancak sanrılar da birer olgu değil mi?" (Gelecek Uzun Sürer)
  • Benim de, herkes gibi, Tezler’den anladığım Lenin’in, felsefi beyanlarda (bildirimlerde) kaydedilmiş olan, felsefi tavır alışlarıdır. Materyalizm ve Ampirio-kritisizm’ı okumamak için akademik felsefeye bir bahane ya da bir paravan görevi yapan itirazı şimdilik bir yana bırakıyorum: Yani kategorik terminoloji, tarihi referansları, hattâ bilgisizlikleri sorununu. (Lenin Ve Felsefe)
  • bir ülkede yalakalığın getirisi dürüstlüğün getirisinden fazlaysa o ülke batar. (Montesquieu Siyaset ve Tarih)
  • Demek ki Marx mevcut felsefe içinde düşünmüş, yeni bir felsefe kuramamıştır (Felsefede Marksist Olmak)
  • Yaşadığımız dünyayı, koşulları anlamlandırmanın ve dönüştürmenin yollarının arayan eleştirel bir düşünüş bağlamında ideoloji egemen iktidarın denetiminden çıkmamamız için süreğen olarak bizi aldatan bir sistem olarak görülebilir. Yani ideoloji bizde yanlış bir bilinç üretir ve tüm diğer ideolojik aygıtlar bu yanlış-bilincin yeniden üretimine yardımcı olur. İdeoloji temel olarak toplumsal gerçeği kurgular, “gerçek” yaşam koşulları ile ideolojinin yansıttığı gerçek arasındaki bir yarılma vardır. Sorunsal ideolojinin varoluşunu ve işleyiş biçimini de açıklar. Sorunsalı bir ters çevrilme, yanılsama yaratan bir süreç olarak ele alan görüş ideolojiyi olumsal olmayan bir açıdan tanımlar, bu tanımlamalar genellikle ideolojiyi “yanlış bilinç” olarak ele alır. (Kadife Karanlık 2: Ayna Şövalyeleri 21. Yüzyıl İle)
  • marks, hegel’in köken’e ve özne’ye ilişkin her felsefeyi, ister akılcı, ister ampirik ya da aşkınsal olsun, yetkisiz sayarak reddetmesindeki diretiş nedeniyle hegel’e yakındı. (Makyavel’in Yalnızlığı ve Başka Metinler Althusser’in Mirası)
  • Tanrının altında saklanan Hegel için Tanrı, kendisini dışarda bulmamalarını sağlayacak bir bahane değil mil Nasıl yakalanmamak için hırsız var! diye bağırılırsa, Hegelde kendisini tutmasınlar diye Tanrı var! diye bağırır. Fakat bu kez onu yakalıyoruz. Ne yazık ki , bütün bu düşünceler Hegel'in yapıtında yer alıyor ve varlıklarından başka bir nedene dayanmaksızın, onları orada aşıyorlar. Hegel kendisinin bütünlüğün dışında değil , içinde olduğunu açıkça söyler; bunu söylerken hem filozoftur hem koşulları kendi çağı tarafından belirlenmiş tarihçidir hem bir özel bireydir. (Althusser’den Önce Louis Althusser)

Yorum Yaz