diorex
fair play

John C. Lennox kimdir? John C. Lennox kitapları ve sözleri

Yazar John C. Lennox hayatı araştırılıyor. Peki John C. Lennox kimdir? John C. Lennox aslen nerelidir? John C. Lennox ne zaman, nerede doğdu? John C. Lennox hayatta mı? İşte John C. Lennox hayatı...

  • 15.09.2022 00:00
John C. Lennox kimdir? John C. Lennox kitapları ve sözleri
Yazar John C. Lennox edebi kişiliği, hayat hikayesi ve eserleri merak ediliyor. Kitap severler arama motorlarında John C. Lennox hakkında bilgi edinmeye çalışıyor. John C. Lennox hayatını, kitaplarını, sözlerini ve alıntılarını sizler için hazırladık. İşte John C. Lennox hayatı, eserleri, sözleri ve alıntıları...

Tam / Gerçek Adı: John Carson Lennox

Doğum Tarihi: 1945

Doğum Yeri: Kuzey İrlanda

John C. Lennox kimdir?

John C. Lennox Kitapları - Eserleri

  • Aramızda Kalsın Tanrı Var
  • God's Undertaker
  • God and Stephen Hawking: Whose Design Is It Anyway?

John C. Lennox Alıntıları - Sözleri

  • Once again it needs to be stressed that M-theory is an abstract theory, and not a creator. It describes a scenario (or, more accurately, a series of scenarios, as it is a family of theories) that has solutions which allow for 10^500 different universes – assuming of course that M-theory is true, which is by no means certain, as we shall see. However, even if it is true, M-theory itself doesn’t create a single one of those universes. What Hawking says is: “The laws of M-theory allow for different universes with different apparent laws.” “Allow for” is one thing, “create” is something completely different. A theory that allows for many universes is not the same as an agent who designed them, or a mechanism that produces them. What is very interesting in all of this is the impression being given to readers of The Grand Design that God is somehow rendered unnecessary, or non-existent, by science. Yet when one examines the arguments one can see that the intellectual cost of doing so is impossibly high, since it involves an attempt to get rid of the Creator by conferring creatorial powers on something that is not in itself capable of doing any creating – an abstract theory. (God and Stephen Hawking: Whose Design Is It Anyway?)
  • Hayatında ilk kez araba görmüş bir adam düşünün. Bu adam ilk önce arabayı doğ­ rudan insanların imal ettiğini sanır ancak daha sonra onu bir fabrika­ da robot kolların, yani insanlar tarafından yapılmış makinelerin imal ettiğini keşfeder. Bu kişinin, akıl sahibi ilk kaynağa yönelik başlangıç­ taki çıkarsaması yanlış değildir. Onun yanıldığı nokta, bu aklın icraata geçişinin doğası hakkında sahip olduğu öngörüdür. Başka bir deyişle, robot kolların çalıştığı fabrikada doğrudan insan etkinliği görülmese de, hem fabrika hem de onların ürettiği makineler nihayetinde akıllı insanın tasanmmın bir neticesidir. (Aramızda Kalsın Tanrı Var)
  • Just as my admiration of the genius behind a work of engineering or art increases the more I understand it, so my worship of the Creator increases the more I understand the universe he has created. Nasıl ki Bir mühendislik veya sanat işinin arkasındaki zekayı anladıkça hayranlığım artıyorsa öyle de, yarattığı evreni anladıkça Tanrı'ya olan derin saygım da artyor. (God and Stephen Hawking: Whose Design Is It Anyway?)
  • Tanrıyla, tanrılar arasında büyük bir fark vardır. Yaratıcı tek tanrı inancıyla kainatın kendisi olan bir tanrı inancı arasında daha büyük bir fark vardır. (Aramızda Kalsın Tanrı Var)
  • Bilim adamlarının dünya görüşlerinin yaptıkları deneylerin sonunçlarının yorumlanmasında ve şekillendirdikleri teoriler üzerinde etkiye sahip olabileceği iyi bilinir. It is also well known that a scientist’s personal world-view can affect the interpretation he places on the results of his experiments, and on the theories he forms. (God and Stephen Hawking: Whose Design Is It Anyway?)
  • Hepimiz kaçınılmaz biçimde başlangıç noktası olarak kullanacağımız bir varsayım seçmek zorundayız. İnsan zekası sonuç itibariyle varlığını ya aklı olmayan maddeye, ya da bir Yaratıcı’ya borçludur. Bazı insanların ikinci yerine birinci varsayımı tercih etme sebeplerinin zekaları olduğunu ileri olduğunu ileri sürmeleri epey gülünç doğrusu. (Aramızda Kalsın Tanrı Var)
  • Eğer böyle bir çatışma olsaydı, temel mantık gereği, bütün bilim adamlarının ateist ve sadece bilim adamı olmayanların imanlı olması lazım gelirdi İd, önceden de gördüğümüz gibi, durum hiç de böyle de­ ğildir. Hayır, gerçek çatışma birbiriyle taban tabana zıt iki dünya görüşü arasındadır: Natüralizm ve teizm arasında. Onlar kaçınılmaz bir şekil­ de birbiriyle çatışırlar. (Aramızda Kalsın Tanrı Var)
  • Kâinat tek bir Tanrı tarafından yönetilmektedir. Kainat kendi kurallanna göre kendi alanlarında hüküm süren tanrıların heveslerinin ürünü değildir. Anlaşılan o ki modern bilimin tarihsel temelini oluşturan şey, bu tek-tanncı görüştür.”27 (Aramızda Kalsın Tanrı Var)
  • http://1000kitap.com/gonderi/53353603 Let us recognize these speculations for what they are. They are not physics, but in the strictest sense, metaphysics. There is no purely scientific reason to believe in an ensemble of universes. By construction these other worlds are unknowable by us. A possible explanation of equal intellectual respectability – and to my mind greater economy and elegance – would be that this one world is the way it is, because it is the creation of the will of a Creator who purposes that it should be so. (God and Stephen Hawking: Whose Design Is It Anyway?)
  • "Yıllardır Tanrı'ya tüm tabiatın ardındaki büyük tasarımcı olarak olarak inandım...bilim alanındaki yaptığım tüm çalışmalar o zamandan beri sadece imanımı artırmaya yaradı.Ben bu kutsal kitabı benim temel otorite kaynağım olarak kabul ediyorum." (Aramızda Kalsın Tanrı Var)
  • Dünyaca ünlü bilim adamları tarafından söylense bile saçmalık her zaman saçmalık olarak kalacaktır. Nonsense remains nonsense, even when talked by world-famous scientists. (God and Stephen Hawking: Whose Design Is It Anyway?)
  • Bu tür yorumlar biyolog ve filozof olan Paul Erbich'in görüşlerini destekler mahiyettedir: "Mutasyon-seleksiyon mekanizması (canlıyı) en optimal hale getirme mekanizmasıdır." Yani halihazırda var olan canlıların seçilerek değişen çevre koşullarına uyum göstermesini sağlar, tıpkı mühendislikte genetik algoritmaların optimizasyonu kolaylaştırması gibi. Ama yepyeni bir şey yaratmaz. (Aramızda Kalsın Tanrı Var)
  • Stephen Meyer ortak atadan gelme hipotezinin metodolojik olarak ortak tasarım tezine benzediğini ve birinin bilimsel olup olmadığının sorgulanabileceği gibi diğerinin de sorgulanabileceğini ileri sürer. Örneğin, gözlemlenemeyen bir Tasarımcı olduğunu varsaymak gözlemlenemeyen makro evrim adımları olduğunu varsaymaktan daha az bilimsel değildir. Şu gayet açık ve nettir ki 'boşlukların evrimi' en az 'boşlukların tanrısı' kadar yaygın bir inanç türüdür. (Aramızda Kalsın Tanrı Var)
  • "Tanrı bize kendini tanıtmak için iki kitap sunmuştur ; kainat kitabı ve kutsal kitap. " (Aramızda Kalsın Tanrı Var)
  • "Tanrı bize kendini tanıtmak için iki kitap sunmuştur ; kainat kitabı ve kutsal kitap. " (Aramızda Kalsın Tanrı Var)

Yorum Yaz