Annemarie Schimmel kimdir? Annemarie Schimmel kitapları ve sözleri
Alman İranolojist ve İslam ve Tasavvuf Araştırmacısı. Annemarie Schimmel hayatı araştırılıyor. Peki Annemarie Schimmel kimdir? Annemarie Schimmel aslen nerelidir? Annemarie Schimmel ne zaman, nerede doğdu? Annemarie Schimmel hayatta mı? İşte Annemarie Schimmel hayatı... Annemarie Schimmel yaşıyor mu? Annemarie Schimmel ne zaman, nerede öldü?
![Annemarie Schimmel kimdir? Annemarie Schimmel kitapları ve sözleri](https://www.mardinlife.com/uploads/2022/05/03/annemarie-schimmel-kimdir-annemarie-schimmel-kitaplari-ve-sozleri-213896.jpg)
Doğum Tarihi: 1922
Doğum Yeri: Erfurt
Ölüm Tarihi: 2003
Ölüm Yeri:
Annemarie Schimmel kimdir?
Annemarie Schimmel (d. 7 Nisan 1922 - ö. 26 Ocak 2003) ünlü Alman İranolojist ve İslam ve Tasavvuf araştırmacısı.
Schimmel doktora çalışmasını henüz on dokuz yaşındayken Berlin Üniversitesi'nde İslam dilleri ve medeniyeti üzerine yaptı. Yirmi üç yaşında Almanya, Marburg Üniversitesi'nde Arap dili ve İslam Araştırmaları profesörü oldu. Aynı üniversitede ikinci doktorasını dinler tarihi alanında yaptı.
Schimmel 1954 yılında Ankara Üniversitesi'nde Dinler Tarihi Profesörü olarak çalışmaya başladı. Üniversitede kendisini ülkenin mistik gelenek ve kültürünü araştırmaya adadı. Schimmel'in Bonn Üniversitesi'nden aldığı bir onursal profesörlük, Pakistan hükümetinden İslam, Tasavvuf ve Muhammed İkbal'e ilişkin çalışmalarından ötürü aldığı Hilal-i İmtiyaz olarak bilinen en yüksek dereceli sivil ödülün yanı sıra unvanının yanı sıra İslam edebiyatı ve kültürü, tasavvuf alanlarında elliyi aşkın kitabı ve Farsça, Urduca, Arapça, Sindi, Türkçe şiirlerden İngilizce ve Almanca'ya yaptığı çevirileri bulunmaktadır.
Annemarie Schimmel Kitapları - Eserleri
- Sayıların Gizemi
- Hazreti Muhammed
- Ben Rüzgarım Sen Ateş
- Hallac
- Tasavvuf Notları
- İslamın Kısa Tarihi
- İslamın Mistik Boyutları
- Doğudan Batıya
- Ruhum Bir Kadındır
- Dinler Tarihine Giriş
- Şark Kedisi
- Şark Kedisi
- Tanrı'nın Yeryüzündeki İşaretleri
- Muhammed İkbal
- Müslüman Saati
- Halifenin Rüyaları
- Ve Muhammed O'nun Elçisidir
- Dinler Tarihine Giriş
- Doğu-Batı Yakınlaşmaları Avrupa'nın İslam Dünyasıyla Karşılaşması
- Tanrı’nın Ayetlerinin Çözümlenmesi
- İki Renkli Sırma
- Tasavvufun Boyutları
- Yunus Emre ile Yollarda
- Rumi's World
Annemarie Schimmel Alıntıları - Sözleri
- Bir asır geçecek üzerinden ve göreceksiniz ki dünya'yı; Sokakları dağıtan bu çocuklar (koministler) bile düzeltememiştir. Fikirleri batıdan ortaya çıkan bir akım Batının barbarlığına karşı gelebilir mi? Ve yine Göreceksiniz ki bunlar; müslümanın mazlumluğuna inanmayacak Avrupa yaşamını daima Ortadoğu'ya üstün tutacaktır... (Muhammed İkbal)
- Çünkü tasavvuf, sadece zâhirîni ve lafzıni dikkate almak demek olan taklit değildir ancak hakikatini ve iç yüzünü esas almak olan tahkiktir. (Tasavvuf Notları)
- "Teslis arkasında, bu taayyünsüz ilahi varlık, bu 'fazla aydın karanlık', bu ezeli ve ebedi derinlik vardır." (Dinler Tarihine Giriş)
- "Bir anlık iyi düşünce, bir gece sabaha kadar yapılan ibadetten hayırlıdır.." Hz.Muhammed (S.A.V) (Hazreti Muhammed)
- Her solukta aşkın sesi geliyor sağdan soldan. (Ben Rüzgarım Sen Ateş)
- " Bir gece çölde dolaşmaya çıktım. Baktım ki, Hallaç bana doğru geliyor. Yaklaşınca, selam verdim. Bana, 'Burada bir aç köpek var. Bana kızartılmış bir kuzu ve iki pide al getir; burada bekliyorum.' dedi. Gittim, bir şeyler aldım getirdim. O, köpeği, kendi ayağına bağladı ve kuzu ile pideleri önüne koydu. Et ve pideyi yedikten sonra, köpeği serbest bıraktı. Köpek gittikten sonra bana döndü ve şöyle konuştu: 'Günlerdir nefsimin benden istediği buydu. Ben hep direndim; ancak bu gece nefsimin istediklerini bulmak üzere dışarı çıktım. Ancak ulu Tanrı beni onun üzerinde muzaffer kıldı. " (Hallac)
- Esrar-ı Bihudi adlı eserinde yer alan muazzam naatında şu mısraları söylemiştir: Hiçbir vatana bağlı olmayan biz ki, İki gözden çıkan tek bir bakış gibiyiz. Hicaz'dan, İran'dan ve Çin'den Bir sabah vaktinde gülümseyen şebnemiz. Biz Mekke'nin sakisinin gözüne bakıp sarhoş, Şarap ve kadeh gibi bağlanmışız! O bütün farklılıkları yakıp kül etti, O ateşle bütün kirler temizlendi. Biz yüz yapraklı bir gül gibiyiz, Fakat kokumuz aynı ve bu koku bizim ruhumuz! (Ve Muhammed O'nun Elçisidir)
- "Eril 3 ve dişil 2'nin bölünmez birleşimi olarak 5, saf matematiksel nedenlerle, erkek ve kadının birliğini ifade eden uygun bir sayıdır." (Sayıların Gizemi)
- " Aşktan daha latif hiçbir şey yoktur ve kavramlar sadece kavramın kendisinden daha latif birşeyle ifade edilebilir. Bu yüzden de aşk ifade edilemez. " (Hallac)
- Türk ilahilerinin o basit melodilerinden ne kadar haz alırım, o ilahiler ki her zaman Allah'ın zikrinde zirveye çıkarlar. (Doğudan Batıya)
- Olur olmaz şeylerin suçunu Türklerin dininde arayanların çok azının Kuran'ı okuduğuna, okuyan az sayıda kişinin arasında ise okuduklarını gerçekten anlamaya niyet edenlerin neredeyse yok denecek kadar az olduğundan hiç şüphem yok. (İslamın Kısa Tarihi)
- İnananların hayatlarının her anını düzenleyen İslami takvimdeki etkinliklere yapılan sayısız göndermelere ek olarak şairler geleneksel Acem ziyafetlerini de zikreder. Mutlu baharı müjdeleyen Nevruz, ilkbahar ekinoksu özel bir önem arz ederken Mihrican’dan, sonbahar ekinoksundan, da bazen bahsedilir. En uzun gece, kış gündönümü, Müslümanlar tarafından benimsenmiş İslam öncesi Hıristiyan bir ifade olan Şeb-i Yeldâ’dır; y'eldâ “doğum” anlamında kullanılır ve burada kastedilen Hazreti İsa’nın doğumudur. Sa’dî-i Şîrâzî birbiriyle çelişen bu iki kavramla çok ustaca oynar: Yüzüne bakmak Nevruz’un şafağını görmek gibi, Senden ayrı kaldığını her gece de bir Şeb-i Yeldâ...46 (İki Renkli Sırma)
- ...ölüm hayatın meyvesidir. Ölüm, Rûmî'nin dediği gibi, "İnsanın elinin altında büyütülmüştür" (Doğudan Batıya)
- İmana mensup akıl adil bir sahneye benzer. Gönül şehrinin bekçisidir, hakimidir. (Şark Kedisi)
- İnsan ne tamamen özgürdür ne de tamamen özgür değildir; ancak kendisi için belirlenmiş gidişatı seçerek, kendini o gerçeğe sahip kılar. (İslamın Kısa Tarihi)
- " (...) Bir caminin büyüsüne kapılmamak elden değil, ve dallanıp budaklanan bir arabesk strüktürde ya da kendini devamlı yansıtan geometrik bezemelerde klasik bir edebi eserin yapısını sezinlemek pekala mümkündür. Kim köklü bir geleneği yaşatan güzel bir halıya veya ince işlenmiş metal bir kaba sevinmez ki? " (Doğu-Batı Yakınlaşmaları Avrupa'nın İslam Dünyasıyla Karşılaşması)
- Sadece insan değildir hisseden güzelliği Her gönülde gizlidir hissetmek güzelliği. (Şark Kedisi)
- Kuran okumak mutasavvıfın başka bir önemli göreviydi: "Kuran'ı ezberlemeyen mürit, kokusu olmayan turunca benzer" . llahi kelam, manevi yükselmenin şaşmaz kaynağıdır; neşe ve huşu verir ve Allah'la gizli sohbet yolunu açar; çünkü Ali'nin, "Allah zatını kullarına Kuran'da gösterir" dediği rivayet edilir (İslamın Mistik Boyutları)
- Bağdatlı mutasavvıf Ebû Bekir Şiblî hicrî 334 (m. 946) senesinde vefat etmişti. Ölümünden sonra dostlarından biri onu rüyasında gördü ve: “Allah Teâlâ sana nasıl muâmele etti?” diye sordu. Şiblî şöyle cevap verdi: Rabbim beni huzuruna aldı ve bana: Ey Ebû Bekir Şiblî, biliyor musun, seni neden affettim? diye sordu. Dedim ki: İyi amellerimden dolayıdır. Hayır, dedi. Ben: İbâdetlerimde samimi idim, dedim. O: Hayır, dedi. Hac, oruç ve namazlarımdan dolayıdır, dedim. Hayır, dedi, bu yüzden de seni affetmiş değilim… Dedim ki: Ey Allahım, o zaman ne sebeple beni affettin? Buyurdu ki: Hatırlıyor musun, Bağdat’ın ara sokaklarında gidiyordun. Soğuktan mecalsiz kalmış, ayazdan ve kardan kurtulmak için duvardan duvara koşarak sığınak arayan bir kedi yavrusu buldun, merhametle onu yerden kaldırdın ve kürkünün içine sokup ısıttın. Dedim ki: Evet hatırlıyorum. Buyurdu ki: O kediye merhamet ettiğin için ben de sana merhamet ettim. (Şark Kedisi)
- " (...) sonsuz hazine ve zenginliklere sahip, renkli ve lüks içinde yüzen bir Şark dünyası. " (Doğu-Batı Yakınlaşmaları Avrupa'nın İslam Dünyasıyla Karşılaşması)