Amit Chaudhuri kimdir? Amit Chaudhuri kitapları ve sözleri

BİYOGRAFİ

Yazar Amit Chaudhuri hayatı araştırılıyor. Peki Amit Chaudhuri kimdir? Amit Chaudhuri aslen nerelidir? Amit Chaudhuri ne zaman, nerede doğdu? Amit Chaudhuri hayatta mı? İşte Amit Chaudhuri hayatı...

Yazar Amit Chaudhuri edebi kişiliği, hayat hikayesi ve eserleri merak ediliyor. Kitap severler arama motorlarında Amit Chaudhuri hakkında bilgi edinmeye çalışıyor. Amit Chaudhuri hayatını, kitaplarını, sözlerini ve alıntılarını sizler için hazırladık. İşte Amit Chaudhuri hayatı, eserleri, sözleri ve alıntıları...

Doğum Tarihi: 15 Mayıs 1962

Doğum Yeri: Kalküta, Hindistan

Amit Chaudhuri kimdir?

Amit Chaudhuri (15 Mayıs 1962 doğumlu) bir romancı, şair, denemeci, edebiyat eleştirmeni, editör, şarkıcı ve müzik bestecisidir. 2009 yılında Kraliyet Edebiyat Derneği Üyesi seçildi. East Anglia Üniversitesi'nde Çağdaş Edebiyat Profesörü ve 2020'den beri Hindistan Ashoka Üniversitesi'nde Yaratıcı Yazarlık Profesörü olarak ders veriyor. Kurgusu için verilen ödüller arasında Commonwealth Yazarlar Ödülü, Betty Trask Ödülü, Encore Ödülü, Los Angeles Times Kitap Kurgu Ödülü ve Hindistan hükümetinin Sahitya Akademi Ödülü yer alıyor. Rabindra Puraskar'ı Batı Bengal Hükümeti'nden On Tagore adlı kitabı için aldı. Ayrıca Hindustani klasik müziğine yaptığı katkılardan dolayı Batı Bengal Hükümeti tarafından Sangeet Samman'a verildi. Oxford'daki Balliol Koleji'nin fahri üyesidir. Eylül 2020'de Modern Dil Derneği'nin (MLA) Onursal Üyesi seçildi. 2013 yılında Amit Chaudhuri, Amartya Sen, Akeel Bilgrami (Columbia Üniversitesi), Homi Bhabha (Harvard), Sheldon Pollock (Columbia)'dan oluşan bir jüri tarafından Edebiyat Çalışmaları alanında beşeri bilimlere olağanüstü katkılarından dolayı Infosys Ödülü'ne layık görülen ilk kişi oldu. 2015 yılında Chauhuri, Sukanya'da Ravi Shankar tarafından bestelenen operanın librettosunu yazmaya davet edildi. Dünya prömiyerini 2017'de Londra'daki Royal Festival Hall'da yaptı.

Amit Chaudhuri Kitapları - Eserleri

  • Akşamüstü Ezgisi
  • Tuhaf ve Harika Bir Adres

Amit Chaudhuri Alıntıları - Sözleri

  • Annemi görmek, tanıdık bir bahçede tek başına gezinmek gibiydi. (Akşamüstü Ezgisi)
  • . Annemi görmek, tanıdık bir bahçede tek başına gezinmek gibiydi. . (Akşamüstü Ezgisi)
  • Bu arada Sandeep, yetişkinlerin her birinin kendi çapında deli olduğuna kanaat getirmişti. Gayet basit olaylar karmaşık, dramatik çıkmazlara dönüşüyordu, sanki böyle olmadıkça kimse kendini önemli ve mutlu hissetmiyordu. (Tuhaf ve Harika Bir Adres)
  • Şansı olup olmadığının bilinmesine ne gerek vardı ki? Ölüm at yarışı değildi. Bitiş konusunda yürütülen tahminler, kazanılan veya kaybedilen bahisler yoktu. Kimsenin anlık bilgilerden fazlasını bilmesine gerek yoktu. (Tuhaf ve Harika Bir Adres)
  • " Acı çekmek nasıl maneviyatımızı arttırıyorsa, endişe de batıl inancımızı öyle arttıyordu." (Tuhaf ve Harika Bir Adres)
  • Farklı odalar, geçici üzüntüler ve neşeler, eşyalar, pencereler ve değişik yerlerle dolu hatıralarıyla öğrenci yaşamı nasıl da eşsizdir. (Akşamüstü Ezgisi)
  • Oturulmaktan düzleșmiș yastıklarıyla bu koltuklar, sosyalleșmek için üretilmiști. Oysa yatak, yalnızlık için yapılmıștı. (Akşamüstü Ezgisi)
  • Farklı odalar, geçici üzüntüler ve neşeler, eşyalar, pencereler ve değişik yerlerle dolu hatıralarıyla öğrenci yaşamı nasıl da eşsizdir. (Akşamüstü Ezgisi)
  • Tabii çocuklar hiçbir şey bilemezlerdi. Onlar fanteziler üzerine kurulduğu için yarı hayal, dokusu duyularla hissedilebildiği için de yarı gerçek olan kendi dünyalarında yaşarlardı. (Tuhaf ve Harika Bir Adres)
  • Herkesin olmasını istediği gibi olacaktı; şu sigara reklamındaki ideal erkekler gibi akıllı, İngilizce konuşan ve duygulu. (Tuhaf ve Harika Bir Adres)
  • Sağ avuç kaşınırsa bu, para gelecek demekti; fakat nadiren kaşınırdı. Kaşınsa da, para nadiren gelirdi. Birileri üzerine düşeni yapmıyor olmalıydı (Tuhaf ve Harika Bir Adres)
  • « Sandeep, bir iki kez Bombay’ı hatırlamış ve bilmediği bir sebepten dolayı kederlenmişti. Büyük apartmanın yirmi üçüncü katında yalnız başınayken, cennetin başında, kuşlara ve balıklara hükmeden Âdem gibi fazlaca ön plandaydı. Ön planda olmaktan nefret eder, bir karasinek gibi sıradan olmak isterdi. Yabancı ve acımasız bir ortam olan okuldaysa, cennetten kovulmuş Âdem gibiydi. Oysa burada, Chhotomama’nın evinde, ister yaşamın ritmine uyar, ister yok oluşa karışırdı ; seçmekte özgürdü. » … (Tuhaf ve Harika Bir Adres)
  • Her sabah içimde duyduğum küçük ama şiddetli ümit, beni asla bırakmadı. (Akşamüstü Ezgisi)
  • Çocuklar, yetişkinlerin yaşamının acı verici yörüngesine yakalanmak istemeyen uydular gibi uzakta duruyorlar; fakat isteseler de istemeseler de yörüngeye çekiyorlardı. (Tuhaf ve Harika Bir Adres)
  • Ölüm, iğne deliğinden geçen deve gibi bir mucizeydi. Nasıl olur da kendisini tanıyanların bilinç katmanlarında belli bir yer edilmiş, et ve kemikten mamul bir insan, kimsenin anlayamadığı bir şekilde, aniden hiçliğin içinde kaybolurdu? (Tuhaf ve Harika Bir Adres)
  • Her sabah içimde duyduğum küçük ama şiddetli ümit, beni asla bırakmadı. (Akşamüstü Ezgisi)
  • Başarılı olma dürtüsünün de cinsel güdüler gibi tuhaf ve ayıp olduğu kabul edilir, kimse başarılı olmak istediğini itiraf edemezdi. Bu yüzden başarı dürtüsü, yaşamını kapalı pencereler ardında sürdürür, bu esnada çocuklar da bütün gün Mısırlı köleler gibi çalışarak etkileyici, fakat gerçekte var olmayan piramitler inşa etmek üzere kafa karıştırıcı bilgi tuğlaları taşırlardı. (Tuhaf ve Harika Bir Adres)
  • Farklı odalar, geçici üzüntüler ve neşeler, eşyalar, pencereler ve değişik yerlerle dolu hatıralarıyla öğrenci yaşamı nasıl da eşsizdir. (Akşamüstü Ezgisi)