Alex Callinicos kimdir? Alex Callinicos kitapları ve sözleri

Yazar Alex Callinicos hayatı araştırılıyor. Peki Alex Callinicos kimdir? Alex Callinicos aslen nerelidir? Alex Callinicos ne zaman, nerede doğdu? Alex Callinicos hayatta mı? İşte Alex Callinicos hayatı...

Yazar Alex Callinicos edebi kişiliği, hayat hikayesi ve eserleri merak ediliyor. Kitap severler arama motorlarında Alex Callinicos hakkında bilgi edinmeye çalışıyor. Alex Callinicos hayatını, kitaplarını, sözlerini ve alıntılarını sizler için hazırladık. İşte Alex Callinicos hayatı, eserleri, sözleri ve alıntıları...

Doğum Tarihi: 1950

Doğum Yeri: Zimbabwe

Alex Callinicos kimdir?

1950 yılında Zimbabwe'de doğdu. Doktorasını 1979 yılında Oxford'da tamamladı. 1979-81 yılları arasında Oxford, St. Peter's College'da, Çağdaş Toplum Düşüncesi bölümünde araştırma görevlisi olarak çalıştı. International Socialism dergisinin yayın kurulunda yer alıyor ve Actuel Marx'ın Britanya temsilcisi. 2000 yılı Eylül'ünde, Prag'da IMF/Dünya Bankası Toplantısı'na karşı düzenlenen zirveye katıldı. J. Bidet ve E. Kouvelakis'in yayına hazırladıkları Dictionnaire Marx Contemporain'e (Press Universitaires de France, paris, 2001) katkıda bulundu ve New Left Review'a çeşitli makaleler yazdı. 1981'den bu yana Univesity of York'ta, Siyaset Bilimi bölümünde öğretim görevlisidir.

Alex Callinicos Kitapları - Eserleri

  • Toplum Kuramı
  • Eşitlik
  • Emperyalizm
  • Postmodernizme Hayır
  • Anti - Kapitalist Manifesto
  • Troçkizmin Tarihi
  • Marx'ın Devrimci Fikirleri
  • Tarih Yapmak
  • Yanılsamaların Şenlik Ateşi

Alex Callinicos Alıntıları - Sözleri

  • Yeni eylemcilik dalgası, basit bir fikrin, kapitalizmin çok ileri gittiği görüşü etrafında birleşmiş durumda. Bu, bir hareket olduğu kadar bir ruh hali de, karşı kültürle ilgili bir şey. (Anti - Kapitalist Manifesto)
  • Sınıflı toplumu tanımlayan, iktidar ilişkilerinin kuşanıldığı yasal biçimleri değil, üretim araçlarının bir azınlık tarafından fiilen elde tutulmasıdır. (Marx'ın Devrimci Fikirleri)
  • "Açıkça görülüyor ki zenginlik yaratmada en iyi sistem kapitalizmdir ve serbest ticaret ile açık sermaye piyasaları dünyanın tümüne değilse de büyük kısmına emsalsiz bir iktisadi büyüme getirmiştir." (Anti - Kapitalist Manifesto)
  • “Toplum, insan ihtiyaçlarının, devletse kusurlarının ürünüdür ... toplum özünde iyidir; devlet ise hepimizin çok iyi bildiği gibi kötü olabilir, çoğunlukla da öyledir” (Toplum Kuramı)
  • 'Uçurum' düşüncesi aynı zamanda refahın yaratılmasında bir tarafın kaybının öteki tarafın kazancı olmasına dayanır. (Eşitlik)
  • Marx gerçekte proletarya diktatörlüğünü geçici bir durum; kapitalizmle sınıfsız bir komünist toplum arasında “gerekli bir geçiş noktası” olarak ele aldı. (Marx'ın Devrimci Fikirleri)
  • İnsanların batıl inançlara sahip olmasının tek nedeni korkak bir varlık olmasıdır;korkak olmasını tek nedeni de cahil olmasıdır.“Holbach” (Toplum Kuramı)
  • Bazıları marksist olan birçok yorumcunun söylediğinin tersine Marx, kapitalizmin ekonomik olarak çökmesinin kaçınılmaz olduğuna inanmıyordu. “Sürekli kriz olmaz” diye ısrar ediyordu. Daha önce gördüğümüz gibi “krizler mevcut çelişkilerin daima anlık ve zora dayalı çözümleridir” : İşçi sınıfı işsizlik, kötüleşen yaşam standartları, kötü çalışma koşulları olarak bedelini ödemeye hazır olduğu sürece kapitalist sistemin aşamayacağı kadar derin bir ekonomik kriz yoktur. Herhangi bir krizin “daha yüksek bir toplumsal üretim biçimi”ne yol açıp açmayacağı işçi sınıfının bilinç ve eylem düzeyine bağlıdır. (Marx'ın Devrimci Fikirleri)
  • Asalaklık, kapitalizmin ömrünü uzatmanın bir yolu haline gelmektedir. (Emperyalizm)
  • Devrim -soylular ve ruhbanlardan oluşan iki büyük feodal sınıfın hiçbirine dahil olmayan- üçüncü tabakanın ulusun işlerinde egemen olma talebiyle başlamıştı. Fakat devrimden esas fayda sağlayan tek bir kesim oldu. Paris’in sıradan insanlarının, esnafların, zanaatkarların ve işçilerin devrime destek vermelerine ve köylülerin cumhuriyet ve imparatorluğa asker sağlamalarına rağmen 1789-1815 kargaşasından sadece Fransız burjuvazisi güçlenerek çıktı. Devrim, toplumun önünü tıkayan ve kârın artmasını engelleyen feodalizmin kalıntılarını bir kenara attı, sermayenin -yeni ticari ve endüstriyel zenginliğin- ihtiyaç duyduğu hizmetleri sağladı ve aşağıdan gelecek her türlü tehdidi ezme yeteneğine sahip, güçlü ve merkezi bir bürokratik devlet yarattı. (Marx'ın Devrimci Fikirleri)
  • Teorisyenin görevi işçilere fikir dayatmak değil, onların ne uğruna dövüştüklerini anlamalarını sağlamak ve bunu nasıl başarabileceklerini göstermektir. (Marx'ın Devrimci Fikirleri)
  • “ilerleme düşüncesi... şu anın, yöneldiği gelecek sayesinde, kendisiyle karşılaştırdığı geçmiş önünde sürekli olarak kendini haklı çıkarmasıdır. ” (Toplum Kuramı)
  • Ruhen mide bulandırıcı olan ekonomik ve sosyal eşitsizlikler dünyasında, hoşgörü, bireysel özgürlük ve insani gelişime dair ortak standartların kabulünün iç karartıcı şekilde istikrarsız ve yavaş olduğu bir dünyada yaşıyoruz. (Eşitlik)
  • ... Sorun 'uçurum' hakkındaki eski saplantıdır. Adaletle ilgili üçüncü yol teorisi, bu uçurumun önemli olmadığını ya da en azından dipteki insanların yaşama şanslarından daha az önemli olduğunu ortaya koymalıdır. Bu insanların yaşama şansları giderek artıyorsa o zaman zenginin daha da zenginleşmesi pek önem taşımaz... (Eşitlik)
  • Marx ve Engels’ten bu yana yaşanan deneyimler göstermiştir ki sosyalizmi barışçıl yollarla getirme çabaları her zaman silahlı bir direnişle karşılaşmaktadır. (Marx'ın Devrimci Fikirleri)
  • (...) kapitalizmde işçi hukuken özgürdür. İşçi, kapitaliste; kölenin efendisine ya da serfin lorduna bağlı olduğu gibi bağlı değildir. Sömürü, üreticinin mülk sahibine fiziksel olarak bağımlı olmasına değil, ekonomik baskılara ve her şeyden önce de işçinin üretim araçlarına sahip olmamasına bağlıdır. (Marx'ın Devrimci Fikirleri)
  • Insan düşünmeye cesaret ettiğinde, papazın imparatorluğu yıkılır. Holbach (Marx'ın Devrimci Fikirleri)
  • Köleci ve feodal toplumlarda krizler, herkesin beslenemediği kıtlık, düşük üretim biçiminde gerçekleşirdi. Ancak kapitalist krizler aşırı üretimden kaynaklanır. Marx’ın vurguladığı gibi bunun nedeni de “ürün miktarının ona duyulan ihtiyaca göre fazla olması” değildir; “üretime, üreticilerin ihtiyaçları doğrultusunda değil, kapitalistin kârı doğrultusunda sınırlar getirilir”. Kapitalistin yeterli kâr elde etmesi için çok fazla meta üretilmiştir. (Marx'ın Devrimci Fikirleri)
  • Komünist Manifesto’nun o ünlü ifadesi -BÜTÜN ÜLKELERİN İŞÇİLERİ, BİRLEŞİN!- sadece kalemden dökülen süslü sözler ya da insanların kardeşliğine ahlaki ya da duygusal bir bağlılığın göstergesi değildir. Eğer komünizm inşa edilecekse işçi sınıfının enternasyonal zaferi mutlak bir pratik zorunluluktur. Bir ülkede iktidarın işçi sınıfınca ele geçirilmesi böyle bir zafere ancak giriş olabilir ve o ülkede proletarya diktatörlüğünün birinci görevi, devrimi enternasyonal anlamda yaymaktır. (Marx'ın Devrimci Fikirleri)
  • Kapitalist sömürü baskısı, işçileri örgütlenmeye ve birlikte hareket etmeye zorlar. Sadece bu şekilde kapitalist üretim ilişkileri içindeki konumlarından doğan gerçek güçlerinin kaynağına ulaşabilirler. Değerin öz-genişlemesi onların emeklerine bağlıdır ve bundan ötürü tüm üretim sistemini felç etme yetisine sahiptirler. Ancak bu yetiyi kullanmak için omuz omuza vermeleri gerekir. Her işçi sınıfı eyleminin temel prensibi dayanışmadır. Dayanışma olmadan hiçbir grev başarılı olamaz. (Marx'ın Devrimci Fikirleri)