Abdülkadir İnan kimdir? Abdülkadir İnan kitapları ve sözleri
Akademisyen, Tarihçi, Halkbilimci, Yazar Abdülkadir İnan hayatı araştırılıyor. Peki Abdülkadir İnan kimdir? Abdülkadir İnan aslen nerelidir? Abdülkadir İnan ne zaman, nerede doğdu? Abdülkadir İnan hayatta mı? İşte Abdülkadir İnan hayatı... Abdülkadir İnan yaşıyor mu? Abdülkadir İnan ne zaman, nerede öldü?

Akademisyen, Tarihçi, Halkbilimci, Yazar Abdülkadir İnan edebi kişiliği, hayat hikayesi ve eserleri merak ediliyor. Kitap severler arama motorlarında Abdülkadir İnan hakkında bilgi edinmeye çalışıyor. Abdülkadir İnan hayatını, kitaplarını, sözlerini ve alıntılarını sizler için hazırladık. İşte Abdülkadir İnan hayatı, eserleri, sözleri ve alıntıları...
Tam / Gerçek Adı: Prof. Dr. Abdulkadir İnan
Doğum Tarihi: 29 Kasım 1889
Doğum Yeri: Çıgay
Ölüm Tarihi: 1 Ekim 1976
Ölüm Yeri:
Abdülkadir İnan kimdir?
Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk yıllarında kurulan dil ve tarih kurumlarında, üniversitelerin kuruluş ve teşkilatlanmalarında da çok önemli roller aldı. Atatürk’ün bir akademi gibi çalışan Çankaya toplantılarının en devamlı ilim adamlarından birisi de o idi.
Aynı zamanda büyük bir istiklâl savaşçısı, devlet adamı, Türk dili ve kültürü bilim adamıdır.
Abdülkadir İnan Kitapları - Eserleri
- Tarihte ve Bugün Şamanizm
- Eski Türk Dini Tarihi
- Manas Destanı
- Türkoloji Ders Notları
- Hurafeler ve Menşeleri
Abdülkadir İnan Alıntıları - Sözleri
- Türk gençliği, kendi tarihini ve dilini layık olduğu şerefin icaplarına göre tetkik etmek(inceleme) hakkını kazanmıştır. (Türkoloji Ders Notları)
- Dünyaya gelen bir gün ölecektir . Mademki öleceğiz şerefle ölelim. (Manas Destanı)
- Ölüm korkunç bir şey değil . Ölmesem yenerim, zafer kazanırım . (Manas Destanı)
- Eski Türkler Gök Tanrı ve gökte başta "Tengri - Ruh"ların varlığına inandıkları gibi tabiata da tapmışlardır. Bu tabiat kültünü "yer - su" terimiyle ifade etmişlerdir. Yer - su kültü büyük imparatorluklar devrinde gelişerek vatan kültü derecesine yükselmiştir. (Eski Türk Dini Tarihi)
- başımıza gelecek ne varsa görelim (Manas Destanı)
- ...biz, iyi adamları hatırlamanın yaşayanlar için faydalı olduğunu tahmin ediyoruz. Bundan dolayıdır ki ölüleri sayarız. (Tarihte ve Bugün Şamanizm)
- Mevzumuz Türk dilidir. "Türk Dili" demek yalnız Türkiye'de konuşulan dil demek değildir. Bu dil şarkta Ohotsk denizi kıyılarından, Lehistan'daki Visla Nehrine, Akdenize, Tuna havzalarına, cenüpta(güneyde) Hindüküş Dağlarına, Basra Körfezinden Şimal'de(kuzeyde) Buzdenizi kıyılarına kadar uzanan geniş bir sahaya yayılmış bir dildir. (Türkoloji Ders Notları)
- Vamberi "Türk kavimler i v adlı eserinde Şarki Türkistanlı bir Türkün İstanbullu bir Türkle dikkatli konuşursa anlaşabileceğini, söylemiştir (Türkoloji Ders Notları)
- Şüphe yok ki,Türkoloji sahasına ait bir vesikayı öğrenirken o vesikayı bırakan kavmi, sülaleyi ve o kavmini zaman ki içtimaî hayatını, komşu kavimlerle olan münasebetlerini öğrenmek gerektir. Aksi takdirde tarihi ve lisani bir vesika ile, bir efsane ve hikaye yahut bir roman sahifesi arasında fark kalmaz, kafalara yerleşemez. (Türkoloji Ders Notları)
- Hunlar bir işe teşebbüs etmek isterlerse yıldızların ve ayın durumlarına bakarlardı. Bu kayıttan anlaşılıyor ki Hun kam'ları heyet ilminden de haberdar olmuşlardır. (Tarihte ve Bugün Şamanizm)
- Ben babasından bezen bir kulum, hiçbir şeyden korkacak değilim (Manas Destanı)
- Batıdaki Gök Türklerin dini, inanma ve âdetleri doğu Gök Türklerinin din ve âdetlerinden farksızdı. Bunlarda babalarının nesiller boyunca yaşadıkları mağaraya her yıl büyük bir memur gönderip kurban kestirirlerdi. Yılın beşinci ve sekizinci aylarında ruhlara kurban sunmak için toplanırlardı. Gerek tarih kaynaklarından ve gerek bıraktıkları yazıtlardan anlaşıldığına göre Gök-Türk hakanları ve bunların idareleri altında bulunan Türk boyları, doğu ve batı Türkistandaki şehirli Türklerin bir kısmı müstesna, hep şamanist idiler. (Eski Türk Dini Tarihi)
- Toba Han bir Çinli budistin teşvikiyle Buda dinini kabul etmekle Gök Türkler arasına budizmi sokmuş oldu. (Tarihte ve Bugün Şamanizm)
- Ruhlara saçı yapma âdeti, dinî telâkkilerin muayyen bir safhasında bütün dünya kavimlerinde görülmüş cihanşümul âdetlerden biridir, dinî mahiyetini kaybettikten sonra dahi birçok kavimlerde yalnız görenek olarak son zamanlara kadar devam ettiği malumdur. Biri hakkında hayırlı haber söylenirken "darısı başımıza!" temennisi işte bu eski âdetten kalma bir hatıradır. (Tarihte ve Bugün Şamanizm)
- Hazar ordusu X. yüzyılda tamamıyla Müslümandı, her halde bunlar Oğuzlardandı.* *A. J. Yakubovskiy, IX. ve X. asırlarda İtil ve Bulgar'ın tarihi topografisi meselesine dair (Belleten, cilt XVI, 1952), s. 283, 286 (Tarihte ve Bugün Şamanizm)
- Eski Türklerin "tuğ"larında yaban sığırı ku-tuz'un boncuklarla süslenmiş kuyruğu bulunuyordu. Çok eski çağlarda tuğ ve onun boncukları büyülü sayılır, onda savaş tanrısının bulunduğuna inanılırdı. Moğollar müslüman olup, Türkleştikten sonra bile tuğu takdis âyini yapmışlardır. Dayısı Mahmut Han'ın böyle bir âyin yaptığını Bâbür Şah görmüş ve "Hatıratı'nda" tavsif etmiştir. (Eski Türk Dini Tarihi)
- Ulusun kendi içinden çıkan düşman tehlikeli düşmandır. (Manas Destanı)
- Türklerin asırlar boyunca türlü dinlere girip çıkmalarına rağmen eski Türk dinî gelenekleri bütün Türklerin manevî hayatlarında derin izler bırakmıştır. Tanrı, alkış, bayan, yarlığa, yakarış gibi birçok kelimelerimiz o eski dinin miras bıraktığı terimlerdir. (Eski Türk Dini Tarihi)
- "Ecdat mabedi makamında bir taş oyarlardı. Şimal yurtlarından cenuba göç ederlerdi, taş ev içinde göğe, yere, hakanın soyuna kurban keserlerdi. Kurbandan sonra kayın ağaçları dikerlerdi. Bunlardan tanrılık ve kutlu orman meydana gelirdi." (Tarihte ve Bugün Şamanizm)
- Gök Türkler "tanrılarının suretlerini keçeden yaparlar ve deri torba içinde muhafaza ederlerdi. Bu suretleri iç yağıyla yağlarlar ve sırıklar üzerine dikerlerdi. Yılın dört çağında (mevsiminde) bu tanrılara kurban keserlerdi. (Tarihte ve Bugün Şamanizm)